موضوع «امام کاظم(ع)؛ اسوه ظلم‌ستیزی» در جوار امام هشتم(ع) بررسی می‌شود
کد خبر: 1334453
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
ویژه زائران غیرایرانی؛

موضوع «امام کاظم(ع)؛ اسوه ظلم‌ستیزی» در جوار امام هشتم(ع) بررسی می‌شود

گروه بین‌الملل: اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی نشست‌هایی با موضوع «امام کاظم(ع)؛ اسوه ظلم‌ستیزی» را ویژه اردوزبانان در حرم رضوی برگزار می‌کند.


حجت‌الاسلام علی باقری، رئیس اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: موضوع «امام کاظم(ع)؛ اسوه ظلم ستیزی» ویژه اردوزبانان با حضور اسحاق جواد، از سخنران اردوزبان این اداره چهارشنبه، 20 آذر پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر بررسی می‌شود.



وی از مراسم ویژه اردوزبانان در ساعات 9 الی 14 و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مقبره شیخ حرعاملی خبر داد و بیان کرد: سخنرانی، نماز جماعت، مداحی و مرثیه‌سرایی، بیان احکام، راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شرعی از جمله برنامه‌های این مراسم است.



رئیس اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین سخنرانی، قرائت زیارت وارث و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های اردو زبانان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق کوثر به شمار می‌رود.



باقری بیان احکام شرعی را موضوع سخنرانی ساعت 9 الی 14 در مقبره شیخ حرعاملی بیان کرد و افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سیدمجاهد سروری، سخنران اردوزبان اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی است.



وی تصریح کرد: نگاهی  به سیر تربیتی جامعه توسط امامان(ع)، سیره اخلاقی و تربیتی امام کاظم(ع)، امام کاظم(ع)؛ اسوه ظلم ستیزی و علت بغض و خصومت خلفا با ائمه(ع) از موضوعات سخنرانی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء هستند.



رئیس اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ابراز کرد: همه روزه در رواق درالرحمه، ساعت 7 الی 19 پاسخگویی حضوری، تلفنی سؤالات شرعی ویژه اردوزبانان نیز انجام می‌شود.



باقری با اشاره به مراسم هفته جاری عرب‌زبانان همزمان با دهه اول محرم، اظهار کرد: این مراسم در سه نوبت صبح، پس از اقامه نماز ظهر، عصر، مغرب و عشا در قالب بیان عقائد، سخنرانی و قرائت دعا در رواق دارالرحمه حرم رضوی در حال برگزاری است.



وی بیان کرد: کاروان جاودان اسیران اهل بیت(ع) از کربلا تا مدینه شهر رسول خدا(ص)، نقش آگاهی بخشی امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و شرح زیارت وارث به ترتیب موضوعاتی هستند که پس از اقامه نمازعصر و عشا ویژه عرب زبانان مورد بررسی قرار می‌گیرند.



رئیس اداره زائران غیرایرانی آستان قدس در پایان خاطرنشان کرد: قرائت زیارات امین الله و وارث و همچنین دعای توسل و کمیل توسط صالح حدادی از دیگر برنامه‌های ویژه ایام صفر برای زائران غیرایرانی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) است.

captcha