شهید شیخ حیدر، اسوه امانتداری بود
کد خبر: 1349423
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
در دیار با خانواده شهید شیخی عنوان شد؛

شهید شیخ حیدر، اسوه امانتداری بود

گروه جهاد و حماسه: فرزند شهید محمدنبی شیخی در دیدار با اعضای شورای عالی قرآن اظهار کرد: «شیخ حیدر» اسوه امانتداری بود و تمامی آشنایان را به انس با قرآن فرا می‌خواند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌محمد شیخی، فرزند شهید محمدنبی شیخی از شهدای قرآنی کشورمان، در دیدار با شورای عالی قرآن، گفت: پدرم در سال 1334 در خانواده‌ای مذهبی در خمین به دنیا آمد. دوران تحصیل را در همان شهر گذراند و از همان ابتدای نوجوانی به یادگیری قرآن اهتمام ورزید و خیلی زود، تلاوت این کتاب الهی را فرا گرفت.



وی ادامه داد: ایشان هوش بسیار بالایی داشت و در خانواده نیز به امانت‌داری شهره بود. پدرم در منطقه به «شیخ حیدر» معروف بود. اکثر اوقات در مسجد بود و به عبادت و راز و نیاز می‌پرداخت. شیفته نماز شب بود. این فریضه را در جبهه نیز انجام می‌داد و دیگران را نیز به آن دعوت می‌کرد.





شهید شیخی؛ شیفته امام معصوم(ع) بود



فرزند شهید شیخی با بیان اینکه آن شهید شیفته امام معصوم(ع) بود، تصریح کرد: ایشان در هر فرصتی که پیدا می‌کرد به تلاوت قرآن می‌پرداخت و تمامی اعضای خانواده، دوستان، آشنایان و همرزمانش را نیز به انجام این کار دعوت می‌کرد. وی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خمین بود. بیشتر وقتش را در این نهاد انقلابی سپری می‌کرد و در پایگاه‌ها و مساجد به آموزش نظامی داوطلبان انقلابی می‌پرداخت.



وی افزود: همزمان با کارهای نظامی، به فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌پرداخت. هیئات مذهبی را تشکیل می‌داد. برای برپائی مراسم مذهبی از روحانیت قم دعوت می‌کرد و خود، اداره تمامی امور را به دست می‌گرفت. وی از ابتدای آغاز قیام امام خمینی(ره) در سال 42 پا در رکاب ایشان بود و در نهایت نیز جان خود را در راه دفاع از آرمان‌هایش اهدا کرد.





تأکید بر تهذیب نفس



شیخی با بیان اینکه پدرش بر تهذیب نفس تأکید داشت، اظهار کرد: آن شهید والامقام معتقد بود که «هر کس باید اول خود را تهذیب نفس کند، بعد بر علیه ظلم قیام کند.» وی همیشه این الگو را در رأس برنامه‌های خود قرار می‌داد و با آغاز جنگ، فرمان امامش را لبیک گفت و به سوی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت.



وی تصریح کرد: شهید شیخی جبهه‌های غرب را برای نبرد با دشمن انتخاب کرد و به سوی کردستان رفت تا دست منافقین را از ایران اسلامی کوتاه کند. بعد از پایان قائله کردستان، به مناطق جنوبی اعزام شد و در عملیات‌های بیت‌المقدس، طریق‌القدس، والفجر 4 و فتح‌المبین به دفاع از کشورپرداخت که در نهایت در عملیات والفجر 4 و در هشتم آبان‌ماه سال 62، شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.





شهید شیخی؛ اسوه امانتداری بود



فرزند شهید شیخی با تأکید بر اینکه آن شهید بزرگوار اسوه امانتداری بود، گفت: زندگی ایشان با قرآن مأنوس بود و تا آخرین لحظه زندگانی خود نیز به تلاوت این کتاب الهی پرداخت. در عملیات والفجر 4 نیز در حالی که در سنگر در حال تلاوت قرآن بود، بر اثر برخورد خمپاره بعثی به سنگر، به همراه چند نفر از همرزمانش شهید شد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
روحالله شیخی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۲۲:۳۹
0
0
ماباید از ایشان درس به گیریم
captcha