رفتار امام کاظم(ع) با معاندان بر مبنای مخاطب‌شناسی بود
کد خبر: 1410552
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

رفتار امام کاظم(ع) با معاندان بر مبنای مخاطب‌شناسی بود

گروه اجتماعی: مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: امام کاظم(ع) مخاطب‌شناسی عمیقی داشتند، درمی‌یافتند که با هرکس چگونه باید برخورد کنند تا زمینه هدایت و نجات او از گمراهی فراهم شود.


حجت‌الاسلام احمد رضایی، مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: صبر و کظم غیظ امام موسی کاظم(ع) زمینه هدایت معاندان را فراهم کرد.



وی افزود: گاهی آنقدر معاندان و گمراهان موجبات آزار روحی امام(ع) را فراهم می‌کردند که دوستداران آن حضرت خواستار برخورد می‌شدند ولی حضرت مانع برخورد بودند.



مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در نهایت صبر امام(ع) و زجرهایی که ایشان متحمل می‌شدند تبدیل به اجر می‌شد و آن فرد به جمع دوستداران و محبان اهل بیت(ع) می‌پیوست.



رضایی اظهار کرد: امام مخاطب‌شناسی عمیقی داشتند و با توجه به علم خویش درمی‌یافتند که با هر کس چگونه باید برخورد کنند تا زمینه هدایت و نجات او از گمراهی فراهم شود و این درس زندگی امام کاظم(ع) بسیاری از اختلافات اجتماعی و خانوادگی را رفع می‌کند.



عبادات خالصانه؛ نقطه پر رنگ زندگی امام کاظم(ع)



وی ادامه داد: یکی دیگر از نقاظ پررنگ و برجسته زندگی امام موسی کاظم(ع) عبادت‌های خالصانه ایشان بود، به‌گونه‌ای که وقتی حضرت را زندانی کردند، خدا را را به‌خاطر اینکه خلوتی برای انس با او یافته‌اند، شکر می‌کردند.



مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط میان شیعیان و امام(ع)، عنوان کرد: با وجود اینکه خلفای وقت مانع ارتباط امام با مردم می‌شدند، اما آن حضرت با همه این مشکلات از خدمت‌رسانی به مردم غافل نبودند و با سخاوت و بخشندگی فراوان با دیگران رفتار می‌کردند.



رضایی با بیان اینکه ایام زندانی شدن امام کاظم(ع) را بین 4 تا 14 سال ذکر کرده‌اند، گفت: شرایط دوران زندگانی آن حضرت به‌گونه‌ای بود که ایشان را در زندان نه تنها به لحاظ جسمی بلکه به لحاظ روحی نیز اذیت می‌کردند.

captcha