سایت «همسان‌گزینی» جایگزین سایت‌های متعدد همسرگزینی
کد خبر: 1454695
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

سایت «همسان‌گزینی» جایگزین سایت‌های متعدد همسرگزینی

گروه فضای مجازی: سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان به طراحی سایتی با عنوان همسان‌گزینی اقدام کرده است تا افراد مجرد را پس از مشخص شدن سلامت روانی و هم‌کفو به هم معرفی و زمینه ازدواج سالم افراد را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیش از 300 سایت غیرقانونی و غیراخلاقی همسریابی در کشور فعالیت می‌کنند؛ سایت‌هایی که در آن رنگ چشم، قد و قواره، سایز و اندازه و ... بسیار مهم‌تر از اخلاق، رفتار، اصالت خانوادگی و بسیاری اصول دیگر است.

مدت‌ها بود که از غیرقانونی بودن و غیر اخلاقی بودن این سایت‌ها سخن گفته می‌شد تا اینکه بالاخره سازمان تبلیغات اسلامی اخیراً طرحی را با عنوان «همسان‌گزینی» ارائه کرد.
در این طرح که با همکاری مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان اجرا خواهد شد، سایت جامع «همسان‌گزینی» ایجاد و به دختران و پسران مجرد در یافتن هم‌کفو کمک می‌شود.
سازمان تبلیغات اسلامی یک سال است که بر روی طرح همسان‌گزینی کار می‌کند که بر مبنای آن سامانه همسان‌گزینی با رویکرد اسلامی ایرانی ایجاد خواهد شد. در این طرح مسئله سالم بودن و هماهنگ بودن دو فرد محور اصلی معرفی آنها به عنوان فرد آماده ازدواج در نظر گرفته شده است.
هماهنگ بودن مد نظر طرح همسان‌گزینی تعادل و تطابق سن، تحصیلات، خانواده و ... از منظر دین‌داری، مالی، مذهبی، سیاسی و ... است و سالم بودن یعنی داشتن سلامت جسمی، روحی و اخلاقی فرد و خانواده.
افراد متقاضی در هنگام ثبت‌نام در این سامانه مشخصات خود، فرد مورد علاقه و ترجیحات خود را اعلام می‌کند، سپس تعدادی مشاوره درخواست افراد را بررسی و در صورت ایده‌ال‌گرایی افراد به آنها مشاوره ارائه دهند تا بتوانند به نگرشی درست در خصوص فرد مناسب و هم‌کفو خود برسند. این مشاوران در صورت لزوم از افراد برای دریافت مشاوره حضوری دعوت خواهند کرد تا دیدگاه‌های آنها در خصوص خود و فرد مناسبشان تصحیح می‌شود.
اما در خصوص تشخیص سلامت و ویژگی‌های روانی افراد (مثل درون‌گرا و برون‌گرا بودن و ...) نیز در این طرح فکر شده است. وزارت ورزش و جوانان بعد از اعلام مشخصات فرد، وی را به مرکز مشاوره ارجاع می‌دهد تا افراد مورد تست قرار گرفته و روحیات و شخصیت آنها مشخص‌تر شود.
سپس از سپری کردن این مراحل افراد مناسب به همدیگر معرفی شود و هزینه کمی نیز از افراد دریافت می‌شود.
لازم به ذکر است، روز نهم مهر ماه جاری نشستی علمی تخصصی با حضور صاحب نظران برگزار و بخش‌های مختلف این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا پس از رفع ایرادهای احتمالی سایت همسان‌گزینی آغاز به کار کند.

captcha