كارن آرمسترانگ: اديان توحيدی پيام‌آور صلح هستند
کد خبر: 1625538
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۰

كارن آرمسترانگ: اديان توحيدی پيام‌آور صلح هستند

گروه بين‌الملل: «كارن آرمسترانگ»، نويسنده و انديشمند برجسته انگليسی ديروز 12 بهمن‌ماه در نشستی با موضوع «تسامح در اسلام و شكاف بين تمدن‌ها» در نشست اسلام‌آباد، سه دين توحيدی اسلام، مسيح و يهود را مبلغ تسامح و صلح معرفی‌كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه‌ی«Daily Times»، «كارن آرمسترانگ»، در سخنان خود در دانشگاه اسلام‌آباد با بيان اين مطلب افزود: نداشتن تسامح منجر به گسترش تضادها، بی‌رحمی و بدبختی‌ها در جامعه می‌شود و آگاهی از آموزه‌های اديان الهی می‌تواند در فائق‌آمدن بر اين مشكلات مؤثر باشند.
وی افزود: بر خلاف ادعای برخی مبنی بر وجود شكاف بين تمدن‌ها، اشتراك بين فرهنگ‌های مختلف بيشتر از تفاوت‌های بين آن‌‌‌هاست.
وی در عين حال تاكيدكرد: شايد اسلام تنها دينی باشد كه بر تكثر‌گرايی صحه‌می‌گذارد.
آرمسترانگ در پايان سخنان خود، غرب را به مطالعه‌ بيشتر درباره‌ تاريخ و پيام اسلام دعوت‌كرد و وظيفه‌ ساختن دنيايی پر از صلح را وظيفه همگان دانست.
يادآوری‌می‌شود كارن آرمسترانگ يكی از برجسته‌ترين صاحبنظران دينی در كشورهای انگليسی‌زبان است؛ وی كتاب‌های پرفروشی همچون«تاريخچه‌ای از خدا» ( كه تاكنون به بيش از سی زبان ترجمه شده است)، «اسلام، تاريخی كوتاه» و كتاب «بودا» را تأليف‌كرده‌است.
همچنين نشست «تسامح در اسلام و شكاف بين تمدن‌ها» با نظارت و همكاری مركز تحقيقات و گفت‌وگوی اقبال در دانشگاه اسلامی اسلام‌آباد برگزار‌شد.
captcha