سبک زندگی اسلامی موجب ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می‌شود
کد خبر: 1833
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

سبک زندگی اسلامی موجب ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می‌شود

گروه هنر: امام‌ جمعه لنده گفت: سبک زندگی اسلامی و اصیل موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و قرارگیری آن در مسیر اصول اجتماعی می‌شود، در این راستا وجدان کاری و انضباط اجتماعى در بین اعضای جامعه افزایش می‌یابد و آنان با پایبندی به معیارها و قواعد سبک زندگی خود می‌توانند انضباط فرهنگی، اقتصادى و اجتماعی را ارتقاء دهند.


حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام‌ جمعه لنده درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: شهرداری باید به سبک معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای شهری نظارت کافی داشته و نمای شهر را زیباسازی کند.



وی اظهار کرد: در مهندسی و معماری اسلامی در شهرها باید آسایش، امنیت و آرامش برقرار باشد و اگر این مهم اتفاق نیفتد و متولیان نتوانند در عمل اجرایی شدن برنامه‌ها را به مردم نشان دهند موفق نمی‌شوند.



امام‌ جمعه لنده ابراز کرد: سبک زندگی اسلامی و اصیل موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و قرارگیری آن در مسیر اصول اجتماعی می‌شود، در این راستا وجدان کاری و انضباط اجتماعى در بین اعضای جامعه افزایش می‌یابد و آنان با پایبندی به معیارها و قواعد سبک زندگی خود می‌توانند انضباط فرهنگی، اقتصادى و اجتماعی را ارتقا دهند، چرا که اصول و هنجارهای بیگانه با بطن و کالبد جامعه تضاد داشته و موجب غفلت از فرهنگ اصیل و ارزش‌های بومی در جامعه می‌گردد، متقابلاً پایبندی به سبک زندگی بومی موحب تحقق اهداف جامعه می‌شود.



شهرداری نقش تعیین کننده‌ای در فضاسازی اسلامی شهر دارد



حجت‌الاسلام کیانی‌اصل بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به تمدن ‌سازی نوین اسلامی، تهاجم فرهنگی غرب و تحمیل سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی است، با توجه به این‌که ارزش‌ها و فرهنگ غربی با هنجارها و اعتقادات جامعه‌ ما در تضاد است، گسترش سبک زندگی غربی مانعی بزرگ در مسیر تحقق پیشرفت و توسعه تلقی می‌گردد، از این رو گسترش روش حیات دینی از ضروریات جامعه است؛ یعنی این‌که ارائه تفسیری توحیدی از زندگی بر مبنای خدامحوری متفاوت از سبک زندگی انسان‌ مدارانه‌ی غربی است.



وی عنوان کرد: سبک و سلوک زندگی، متن تمدن ‌سازی نوین اسلامی را تشکیل می‌دهد، برای نیل به اهداف و آرمان‌های جامعه و موفقیت در زمینه اقتصادی و سیاسی باید سبک زندگی بومی و دینی را در بین مردم گسترش داد، چنین حیاتی متفاوت از شیوه‌ زندگی غربی است و با ارزش‌های اصیل و هنجارهای بومی سازگاری دارد، آن چیزی که متن زندگى انسان را تشکیل می‌دهد؛ همان سبک زندگى است و باید در جهت گسترش آن برنامه ‌ریزی‌های لازم را کرد.



امام‌ جمعه لنده خاطرنشان کرد: باید امروز در جامعه با برنامه‌ریزی‌های مختلف متولیان شهری مراقب و هوشیار باشند تا شهر و شهروندان ما دچار غرب‌زدگی نشوند.



حجت‌الاسلام کیانی‌اصل اضافه کرد: بدون شک شهرداری یکی از ادارات خدمات‌رسان بوده که نقش تعیین‌کننده‌ای در عمران و توسعه فضای اسلامی شهری و زیباسازی آن خواهد داشت و مردم و مسئولان باید شهردار و اعضای شورای اسلامی را در به ثمر رساندن اهداف ساختار شهری و توسعه فضای سبز همراهی کنند.


captcha