بهترین پاسخ عملی به حرمت‌شکنان احیای سنت رسول‌الله(ص) در جامعه است
کد خبر: 2764421
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
ادیب‌یزدی:

بهترین پاسخ عملی به حرمت‌شکنان احیای سنت رسول‌الله(ص) در جامعه است

گروه جامعه: یک کارشناس دینی بهترین پاسخ عملی به حرمت شکنان را احیای سنت رسول الله(ص) در جامعه دانست و گفت: آغشته شدن ایران اسلامی به عطر ناب اخلاق محمدی بهترین پاسخ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی، خطیب برجسته در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه پیامبر(ص) پیشوای طایفه بنی‌آدم هستند، اظهار کرد: رسول اکرم(ص) قله نشین محبوب پروردگار عالمیان در میان عامه خلایق هستند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت رسول اکرم(ص) در تمام شئون و مراتب بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: آن حضرت نیز دائما در فرصت‌های بدست آمده مقام اولویت خود را بیان و می‌فرمودند: «اولین چیزی‌که حضرت حق تعالی آفرید نور من بود».

اولویت پیامبر(ص)؛ اعتقادی مشترک بین طوایف اسلامی

حجت‌الاسلام ادیب یزدی یکی از اعتقادات مشترک بین طوایف اسلامی را اولویت رسول خدا(ع) در مراتب خلق دانست و گفت: رسول اکرم(ص) مؤثرترین وجودی است که در تاریخ بشریت ظهور و بروز پیدا کردند و مردم را از منجلاب فسق و فجور نجات و راه سعادت را به انسان نشان دادند.

وی پیامبر اکرم(ص) را قله نشین تمامی فضائل، مراتب و برکات دانست و گفت: وجود ایشان تندیش تمام خوبی‌هایی است که می‌تواند در ذهن انسان نقش بندد و نورانیت‌هایی که حتی ذهن انسان قادر به درک آن نیست.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با اشاره به آیه مبارکه «انَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا؛ خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‌‏فرستند. اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید، بر او درود فرستید و به فرمانش بخوبى گردن نهید» اظهار کرد: در این آیه حقایقی وجود دارد که اگر تنها همین یک آیه در شأن پیامبر(ص) نازل شده بود در بیان منزل و جایگاه ایشان کافی بود.

مبارزه با نور جز بی‌آبرویی ثمره دیگری ندارد

وی با بیان اینکه نام مبارک حضرت عیسی(ع) بارها در قرآن کریم آمده است گفت: این انصاف نبود غربی‌ها که ادعای مسیحیت را دارند به پیامبری که چنین به عیسی بن مریم احترام می‌گذارد بی‌حرمتی کنند، هر چند که مبارزه با نور جز بی‌آبرویی و افتضاح برای کفار ثمره دیگری ندارد.

این کارشناس دینی به وظایف مسلمین و مسئولان فرهنگی در زمینه پاسخ به حرمت‌شکنی و هتاکان اشاره و عنوان کرد: بهترین راه به اهتزار درآوردن پرچم حقانیت رسول اکرم(ص) احیای سنت پیامبر در جامعه است.

وی به سخنی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: «من أحیا سنتی فقد أحبنی، ومن أحبنی کان معی فی الجنة؛ هر کس سنت مرا زنده کند، مرا زنده کرده است و هر کس مرا زنده کند در بهشت در کنار من خواهد بود» اشاره و تصریح کرد: زنده کردن سیره پیغمبر(ص) منوط به ترویج اخلاق و رفتار کریمانه آن حضرت است.

وی ادامه داد: کسانی که از شکستن حرمت پیامبر(ص) ناراحت هستند، گذشت، عفو، مدارای با مردم، تواضع، زهد، علاقه به خانواده را که در رأس خصایل پیامبر اکرم(ص) است را در جامعه ترویج دهند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی در پایان سخنان خود یادآور شد: آغشته شدن ایران اسلامی به عطر ناب اخلاق محمدی بهترین پاسخ به حرمت شکنان است. تبلیغات نیز مؤثر است اما پاسخ عملی چیزی جز احیای سنت رسول الله(ص) نیست.

captcha