روشنگری مهم‌ترین وظیفه مداحان در جامعه است
کد خبر: 3313272
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
یک کارشناس دینی:

روشنگری مهم‌ترین وظیفه مداحان در جامعه است

کانون خبرنگاران نبأ: حسین پورمحمد در بیان نقش مداحان در کشور بیان کرد: روشنگری مهم‌ترین وظیفه مداحان در جامعه است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حسین‌ پورمحمد، مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در کارگاه آموزشی که با حضور مداحان این شهرستان برگزار شد گفت: باید در عرصه مداحی از انحرافات، تحریف‌ها، افراط و تفریط‌ها پیشگیری کنیم مداحان وظیفه معرفی چهره نورانی، راه و روش اهل بیت(ع) و عترت پاک پیامبر گرامی اسلام(ص) را بر عهده دارند و این مسئولیت سنگینی بر دوش مداحان است.

وی رسالت مداحان را تعمیم و گسترش ارزش‌های اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: مجالس مداحی اهل بیت(ع) تأثیر عمیقی بر دل و جان مردم دارد و باعث دگرگونی عمیق در مردم می‌شود.

پورمحمد یکی دیگر از وظایف مداحان را روشنگری جامعه دانست و گفت: اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل بیت(ع) باعث روشنگری جامعه به خصوص جوانان می‌شود و این روشنگری زمینه هدایت به ارزش‌ها، تقویت ایمان و بصیرت مردم را به دنبال دارد.

مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در پایان عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مداحان اهل بیت(ع) حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت است و در نهضت عاشورا عنصر شهادت‌طلبی از شاخصه‌های مهم یاران با وفای اباعبدالله(ع) بوده است.

حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی

captcha