استقبال گسترده شیعیان جمهوری آذربایجان از آیت‌الله نوری همدانی
کد خبر: 3357944
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

استقبال گسترده شیعیان جمهوری آذربایجان از آیت‌الله نوری همدانی

شعب خارجی: سفر آیت‌الله العظمی نوری همدانی به جمهوری آذربایجان استقبال بی‌سابقه شیعیان این کشور را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز، خیل عظیمی از دینداران جمهوری آذربایجان خود را برای دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی در حرم بی بی رحیمه، خواهر گرانقدر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در نارداران در حومه باکو آماده کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی امروز، 14 شهریورماه، حرم بی بی رحیمه، دختر گرانقدر امام موسی کاظم(ع) را زیارت خواهد کرد.

پایگاه اینترنتی «نارداران پیری» با درنظر گرفتن اشتیاق عمومی دینداران جمهوری آذربایجان به دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص زمان حضور وی در حرم بی بی رحیمه، ساعت حضور این مرجع عالیقدر تقلید در زیارتگاه نارداران را 17 به وقت محلی امروز اعلام کرده است.

سفر آیت‌الله العظمی نوری همدانی به جمهوری آذربایجان که نخستین سفر یکی از مراجع عالیقدر تقلید به این کشور در دوره استقلال جمهوری آذربایجان پس از فروپاشی شوروی سابق است، خوشحالی دینداران این کشور را به همراه داشته است.

پایگاه اینترنتی «نور» در صفحه فیسبوک خود گزارش داد حضور آیت‌الله العظمی نوری همدانی روز پنجشنبه، 12 شهریورماه نیز در شهر گنجه جمهوری آذربایجان با شور و اشتیاق بی‌سابقه اقشار دیندار مردم گنجه همراه بود که خواهان دیدار با ایشان در مسجد شاه عباس گنجه بودند؛ اما با ممانعت مأموران دولتی شهر مواجه شدند.
 
 

captcha