دانلد ترامپ: عاشق مسلمانان هستم
کد خبر: 3365271
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

دانلد ترامپ: عاشق مسلمانان هستم

گروه بین‌الملل: دانلد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، ادعا کرد که عاشق مسلمانان است و در نظر دارد که از یک مسلمان در کابینه‌اش استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «CNN»، ترامپ دیروز، 28 شهریورماه، در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان در مورد موضع خود در قبال مردم مسلمان این مطالب را عنوان کرد.

وی پس از سخنرانی در جمع دانشجویان دبیرستانی در شهر «اربن‌دیل» در ایالت «آیووا» آمریکا در پاسخ به این پرسش مطرح شده ادعا کرد: من عاشق مسلمانان هستم و فکر می‌کنم آن‌ها انسان‌های بزرگی هستند.

در جریان جلسه پرسش و پاسخ دانلد ترامپ با دانش‌آموزان نیز یکی از آن‌ها گفت: «من مسلمانان آمریکایی را بخش مهمی از کشور خود می‌دانم» و سپس از ترامپ پرسید که آیا او تصمیم دارد که یک مسلمان را در کابینه جای دهد؟

ترامپ پاسخ داد: بله، قطعاً. هیچ مشکلی با این مسئله وجود ندارد.

ترامپ که یک تاجر بزرگ و متمول است، روز پنج‌شنبه گذشته در یکی از میتینگ‌های انتخاباتی به فردی که با توهین به پیروان اسلام گفت آمریکا باید از دست مسلمانان خلاص شود، واکنشی نشان نداد که این مسئله با اعتراض‌هایی همراه شد.

وی همچنین به سخنان این فرد که گفت اوباما یک مسلمان بود نه یک آمریکایی نیز پاسخ نداد.

ترامپ کمی بعد در یک پیام توییتری نوشت: آیا من به لحاظ اخلاقی موظفم که هر بار کسی چیز بد یا بحث‌برانگیزی در مورد رئیس‌جمهور می‌گوید، از او دفاع کنم؟ فکر نمی‌کنم اینطور باشد.

ترامپ در حال حاضر، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 در آمریکاست و بنابر نظرسنجی‌ها، شمار زیادی از رأی‌دهندگان حامی جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که او از بقیه جمهوری‌خواهان شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات دارد.

captcha