هیلاری کلینتون: مسلمانان می‌توانند رئیس‌جمهور آمریکا شوند
کد خبر: 3366315
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

هیلاری کلینتون: مسلمانان می‌توانند رئیس‌جمهور آمریکا شوند

گروه بین‌الملل: هیلاری کلینتون، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به اظهارات «بن کارسن» اعلام کرد که مسلمانان واجد شرایط ریاست‌جمهوری هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه هافینگتن پست، کلینتون دیروز، 30 شهریورماه، در توئیتر نوشت: «آیا یک مسلمان می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا باشد؟ در یک کلمه: بله. حالا بیایید دیگر از این موضوع بگذریم.»
کلینتون که یکی از کاندیداهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا است و از بقیه هم‌حزبی‌های خود پیش است، به دنبال مناقشات ایجاد شده در پی سخنان ضداسلامی «بن کارسن»، یکی از کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه، این توئیت را نوشت.
کارسن در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که اسلام با قانون اساسی آمریکا سازگاری ندارد و یک مسلمان نمی‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود.
اظهارات کارسن جمهوری‌خواه که یک جراح مغز و اعصاب بازنشسته است، سبب برانگیختن انتقاداتی از سوی دیگر نامزدهای هم‌حزبی‌اش از جمله «تد کروز» شد. کروز اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی آمریکا دین شخص تأثیری در تصدی پست دولتی ندارد.
«دانلد ترامپ»، دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا که در حال حاضر نسبت به بقیه جمهوری‌خواهان جایگاه بهتری دارد نیز عنوان کرد که مشکلی برای مسلمان بودن رئیس‌جمهور وجود ندارد.
رند پال، سناتور کنتاکی و دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با مسلمان بودن رئیس‌جمهور مخالفتی نداشت.
اظهارات کارسن علاوه بر کلینتون از سوی دیگر نامزدهای دموکرات نیز محکوم شد.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی که بزرگترین حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا است نیز در پی اظهارات کارسن با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن محکوم کردن این سخنان، خواستار کناره‌گیری کارسن از انتخابات شد و اعلام کرد که چنین فردی نمی‌تواند حامی همه اقشار کشور باشد.
این شورا همچنین کمپین توزیع قرآن میان مقامات و مسئولان آمریکایی را مجدداً آغاز و اعلام کرد که نسخه‌ای از قرآن برای کارسن خواهد فرستاد تا با دین اسلام بیشتر آشنا شود.

captcha