برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن «میلاد نور»
کد خبر: 3581023
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن «میلاد نور»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن مؤسسه میقات‌القرآن کرج موسوم به «میلاد نور» در برخی رشته‌ها در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن مؤسسه میقات‌القرآن کرج در رده سنی نوجوانان به اتمام رسیده و در رده سنی بزرگسالان و معلمان در حال برگزاری است.
بنابراین گزارش هر سال مؤسسه میقات‌القرآن مسابقاتی تحت عنوان «میلاد نور» در سه سطح نوجوانان، بزرگسالان و معلمان برگزار می‌کند، محدوده سنی رده نوجوانان، زیر 16 سال است که این افراد در رشته‌های قرائت، اذان، تواشیح، ابتهال، حفظ جزء 30 و مسابقه حضور ذهن با یکدیگر به رقابت پرداختند، در بخش حضور ذهن جزوه‌ای در اختیار افراد قرار گرفته که باید به ارائه آن بپردازند و موضوع این جزوه در مرحله نیمه نهایی «غاز ثور» بوده است.
مرحله نیمه‌نهایی رده سنی نوجوانان روز گذشته، 14 اسفندماه به پایان رسید، این افراد در مرحله مقدماتی در سطح مؤسساتی که در آن حضور دارند با یکدیگر به رقابت پرداختند و مرحله نهایی آن نیز سال آینده مصادف با میلاد حضرت علی(ع) برگزار می‌شود. همچنین در مجموع تعداد شرکت‌کنندگان در این رده سنی حدود 140 نفر بوده است.
شرکت‌کنندگان در رده سنی بزرگسالان در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، ابتهال، حفظ 5 یا 10 جزء، تواشیح، هم‌خوانی و سخنرانی با موضوع مهدویت با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی در بخش سخنرانی باید به سخنرانی پنج دقیقه‌ای بپردازند، مدت زمان این رشته در مرحله نهایی 10 دقیقه خواهد بود، همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در این مرحله نیز حدود 150 بوده که در محل مؤسسه ثامن‌الائمه(ع) در شهرک بعثت کرج برگزار شده است.
علاوه بر این مسابقاتی نیز به صورت مشترک برای افرادی که عضو مؤسسه میقات‌القرآن نیستند با معلمان این مؤسسه ترتیب داده شده که در رشته‌های اذان، حفظ 5 یا 10 جزء، تواشیح، ابتهال، همخوانی و سخنرانی با یکدیگر رقابت کردند، مرحله نیمه‌نهایی بخش معلمان در رشته سخنرانی شنبه هفته گذشته، شنبه پیش رو و شنبه هفته آینده برگزار می‌شود که حدود چهل نفر در این رشته با یکدیگر به رقابت پرداخته و می‌پردازند. همچنین نیمه نهایی رشته ترتیل به پایان رسیده و رشته قرائت نیز پنجشنبه 19 اسفندماه برپا می‌شود.
مرحله نهایی سطح معلمان در ایام نیمه شعبان است و اهداء هدایا روز نیمه شعبان خواهد بود همچنین مسابقات رده بزرگسالان نیز روز مبعث حضرت رسول(ص) در شعبه ثامن‌الائمه(ع) شهرک بعثت برگزار می‌شود.
captcha