تلاوت شنیده نشده «عبدالعال» از سوره فاطر
کد خبر: 3619288
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

تلاوت شنیده نشده «عبدالعال» از سوره فاطر

گروه شبکه اجتماعی: تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فاطر به مناسبت دومین سالروز رحلت مرحوم سید متولی عبدالعال برای نخستین بار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تلاوت آیات 15 تا 35 سوره مبارکه فاطر با صوت سید متولی عبدالعال، قاری برجسته مصری برای نخستین بار در کانال تلگرامی محمد سلیمی، فعال قرآنی منتشر شد.
گفتنی است، سید‌متولی عبدالعال ۲۶ آوریل سال ۱۹۴۷ میلادی در روستایی واقع در استان الشرقیه در کشور مصر در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. سید‌متولی از همان کودکی به خواست خانواده و علاقه خودش به آموختن قرآن کریم پرداخت. در هفت سالگی حافظ سه جزء و در ۱۲ سالگی کل قرآن را حفظ کرد و در سن ۱۳ سالگی سبکی نوین را در تلاوت ارائه داد. سیدمتولی در سال‌های حیاتش از محضر اساتید بزرگی مانند محمود‌ علی البناء، عبدالباسط محمد عبد‌الصمد، مصطفی اسماعیل، حمدی زامل و زناتی تلمذ کرد. این قاری نامدار اولین‌بار سال ۱۳۷۰ به همراه مرحوم شحات محمد انور به کشورمان سفر کرد و آخرین سفرش تیر ماه سال 1393 به کشورمان بود. این قاری به‌نام  24 تیرماه سال 1394 در سن ۶۸ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در زادگاهش در استان الشرقیه مصر به خاک سپرده شد.
این تلاوت طی سفر سید متولی عبدالعال در اواخر دهه هفتاد یا اوایل دهه هشتاد در ماه مبارک رمضان به ایران و در مسجد یاسین تهران اجرا شده است.
تلاوت شنیده نشده «عبدالعال» به مناسبت سالروز رحلت
کد
captcha