رسیدن به سعادت تنها از مسیر تقوا امکان‌پذیر است
کد خبر: 3730422
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

رسیدن به سعادت تنها از مسیر تقوا امکان‌پذیر است

گروه معارف- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: رسیدن به سعادت تنها از مسیر تقوا، خداترسی و عمل به اعتقادات امکان‌پذیر است؛ باید اعتقاد ما در عمل ما نیز مشاهده شود؛ در خانه، محل کار و همه جا به یاد خدا باشیم و او را ناظر بدانیم.

رسیدن به سعادت تنها از مسیر تقوا امکان‌پذیر است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی اهل سنت این شهر، گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل و کوتاهی که مسلمانان دارند، کوتاهی در عمل به شریعت و سنت و ضعف ایمان و کمبود در اخلاص است.
وی ادامه داد: قوت و نیرویی که در مسلمانان صدر اسلام وجود داشت، قوت ایمان و قوت عمل به شریعت و سنت بود؛ آن‌ها با عمل به شریعت، به قرب خدا و سعادت دنیا و آخرت رسیدند. زیرا بر خلاف مسلمانان امروز، ادعای پوچ و بی‌محتوا نداشتند، بلکه اهل عمل بودند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: متأسفانه امروز سیمای تقوا و عمل به سنت و شریعت در زندگی مسلمانان نیست. ما شعار «عمل به سنت» را می‌دهیم، اما عمل بر سنت‌های رسول خدا(ص) در ما وجود ندارد.
وی افزود: وقتی به میدان عمل می‌آییم و به نماز می‌ایستیم، در نماز حضور قلب و یکسویی وجود ندارد، هنگام دعا و مناجات با پروردگار یکسویی با خداوند وجود ندارد؛ این‌ها مسائلی هستند که در زندگی ما خلل ایجاد کرده‌اند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: الله تعالی به حرف و ادعا توجه نمی‌کند، بلکه به عملکرد انسان‌ها نگاه می‌کند، به قلب نگاه می‌کند که چه اندازه در دل جذبه اتباعِ شریعت و عمل به سنت و ایمان، خداطلبی و خداترسی وجود دارد. الله تعالی عالم‌الغیب است و از درون و باطن ما آگاه است، لذا فریب حرف‌ها و ادعاها را نمی‌خورد.
وی افزود: رسیدن به سعادت تنها از مسیر تقوا، خداترسی و عمل به اعتقادات امکان‌پذیر است؛ باید اعتقاد ما در عمل ما نیز مشاهده شود؛ در خانه، محل کار و همه جا به یاد خدا باشیم و او را ناظر بدانیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه باید از نفس خود محاسبه بگیریم، ادامه داد: ما باید همواره خودمان را محاسبه کنیم. باید عملکرد خود و اعضای خانواده‌مان را در منزل مورد بررسی قرار دهیم که آیا منزل ما خانۀ یک مسلمان عابد است یا خانۀ یک انسان غافل؟ آیا در خانه و مغازه به فکر و ذکر الله مشغولیم یا فقط به فکر مادیات هستیم؟ بررسی کنیم که چه اندازه گرفتار دروغ، وعده‌ خلاف، عهدشکنی و سایر منهیات شرعی هستیم.

انتهای پیام

captcha