تخلیه 6 روستای سیستان و بلوچستان در اثر سیل/ سیل در 13 شهر
کد خبر: 3870951
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
سلیمی بیان کرد:

تخلیه 6 روستای سیستان و بلوچستان در اثر سیل/ سیل در 13 شهر

گروه سلامت ــ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال از تخلیه 6 روستای استان سیستان و بلوچستان در اثر سیل و امداد رسانی به بیش از هزار و 248 نفر از سیل زدگان خبر داد.

تخلیه 6 روستای سیستان و بلوچستان در اثر سیل/ سیل در 13 شهرمرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌‎وگو با ایکنا؛ با اشاره به تخلیه روستا‌های سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۶ روستا در شهرستان کنارک تخلیه شده و اهالی آن‌ها اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی افزود: همچنین ساکنان ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و به هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی شده است. از آنجایی که امکان پرواز بالگرد از خود مرکز استان نبود از استان هرمزگان برای این شهر‌ها هلیکوپتر با تجهیزات امدادی ارسال شده است.

سلیمی یادآور شد: با توجه به بندآمدن باران امیدواریم، که هر چه زودتر مشکلات این استان در اثر سیل نیز فروکش کند، ضمن اینکه انبار‌های خود را تجهیز کرده و هر کجا هم نیاز بوده اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری برای مناطق سیل‌زده هماهنگ شده است.

به گزارش ایکنا؛ رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان نیز در رابطه با امدادرسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۸۰ دستگاه چادر، ۲۵۳ تخته پتو، ۱۴۲ تخته موکت، یک هزار و ۶۹۷ کیلوگرم نایلون و ۴۶۴ قوطی کنسرو میان متاثر آن توزیع شده است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر همچنین به برپایی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های کنارک، فنوج و قصرقند اقدام کرده تا در صورت بروز حادثه مکانی امن برای اسکان آسیب‌دیدگان آماده باشد. به علاوه ۱۰ دستگاه چادر امدادی در شهرستان کنارک و ۱۷ دستگاه چادر امدادی در شهرستان قصرقند توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر برپا شده همچنین اسکان اضطراری در یکی از مدارس شهرستان فنوج در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز، آسیب دیدگان به مکان امن انتقال پیدا کنند.

راشکی بیان کرد: ۴ زن باردار در روستای وشنام شهرستان کنار، روستای غمداد شهرستان میرجاوه، روستای مخت شهرستان نیکشهر و روستای دومک از شهرستان زاهدان در سیلاب گرفتار شدند که توسط ۴ تیم عملیاتی امداد و نجات به همراه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

راشکی از شهروندان استان خواست تا در هنگام وقوع سیل به گزارش‌های رادیو و تلویزیون و اعلام بلندگو‌های عمومی توجه کرده و ضمن ذخیره آب آشامیدنی، در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرید.
انتهای پیام
captcha