خطبه حضرت زهرا(س) سراسر از حکمت و معرفت است
کد خبر: 3871144
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
امام جمعه کوهبنان:

خطبه حضرت زهرا(س) سراسر از حکمت و معرفت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عباس جعفری گفت: در خطبه حضرت زهرا(س) فلسفه احکام توسط بی‌بی دو عالم بیان می‌شود، لذا سخنان حضرت مملو از حکمت و‌ معرفت است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 22 دی‌ماه در مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه که در مجتمع آدینه این شهرستان برگزار شد، گفت: بی‌بی دو عالم ‌پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در خط مقدم ‌مبارزه با مغرضین و دنیاطلبان بود تا با روشنگری، وصایای پیامبر(ص) را به مردم یادآوری کند.
وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در روز عید غدیر حاضر بودند در مدت زمان کوتاهی واقعیت‌ها را کتمان کردند اما حضرت زهرا(س) همواره به بیان حقایق مشغول بود.
 امام‌ جمعه کوهبنان بیان کرد: خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه از جمله روشنگری‌های حضرت است؛ این سخنرانی بسیار طولانی و اثرگذار بود که حضرت زینب کبری(س) حفظ شد.
وی گفت: در این خطبه فلسفه احکام توسط بی‌بی دو عالم بیان می‌شود، لذا سخنان حضرت مملو از حکمت و‌ معرفت است.
حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: در پایان این خطبه تأکیده شده که خداوند نماز را واجب کرد تا انسان از کبر پاکیزه شود و زکات را برای تزکیه جان واجب کرده است.
وی یادآور شد: باید صله رحم ‌را به‌جا بیاوریم تا رزق و روزی، و همچنین عمر انسان برکت پیدا کند و همواره حول محور ولایت و امامت حرکت کنیم تا شاهد وحدت و همدلی جامعه باشیم.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: حضرت زهرا(س) عمری کوتاه اما با برکت داشت، شخصیتی که حکیمانه و با صداقت سخن می‌گفت و معرفت به ولایت و امامت داشت.
وی تأکید کرد: باید مراقبت کنیم که در طول عمر از مسیر بی‌بی دو عالم خارج نشویم و همواره به اهل بیت(ع)، ولایت و رهبری محبت و معرفت داشته باشیم تا سعادتمند شویم.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha