برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت مجازی
کد خبر: 3896031
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت مجازی

اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال جدید، 16 اردیبهشت‌ماه، به صورت مجازی و با پنج دستور برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت مجازی

به گزارش ایکنا، چهل‌وهشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه‌شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه، به منظور بررسی پنج دستور در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

بر همین اساس در این جلسه، که بعد از اذان ظهر تا ساعت 15 خواهد بود، پنج دستور مطرح خواهد شد که اولین آن بررسی پیش‌نویس ضوابط عضویت دستگاه‌ها در جلسات شورای توسعه و کمیسیون‌های مربوطه و دومین دستور نیز ارائه گزارش یک‌ساله روند اجرای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن در کشور است.

سومین دستوری که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصویب نهایی شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی است. این دستور ارجاعی از جلسات قبل شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که سابقه آن به سال 93 بازمی‌گردد. برای این کار 700 شاخص در وهله اول احصا و پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، تعداد آنها به 10 شاخص، که پشتوانه پژوهشی نیز دارد، رسید.

بررسی و تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها و همچنین گزارش وضعیت جذب اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی و اتخاذ تدابیر مقتضی، چهارمین و پنجمین دستورجلسه خواهد بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، چهل‌وهشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت نیمه‌حضوری و مجازی برگزار می‌شود،‌ به این صورت که تعدادی از اعضا در محل جلسه حضور دارند و تعداد دیگری به صورت ویدئوکنفرانس در مباحث شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha