شناخت علی(ع) یعنی شناخت انسان کامل
کد خبر: 3899184
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
امام جمعه حکم‌آباد بیان کرد:

شناخت علی(ع) یعنی شناخت انسان کامل

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ابراهیمی‌فرد گفت: اطلاعات تاریخی خود و اطرافیان را باید نسبت به حیات امیرالمؤمنین علی(ع) بالا ببریم؛ همان‌طور که در سخنان استاد شهید آیت‌الله مطهری می‌خوانیم شناخت علی(ع) یعنی شناخت انسان کامل نه شناخت شناسنامه‌ای.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر ابراهیمی‌فرد، امام جمعه شهر حکم‌آباد شهرستان جوین، 26 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر اینکه اسلام را باید از کلام نورانی حضرت علی(ع) شناخت در جایی که فرمودند قاتل مرا فقط یک ضربه شمشیر بزنید همان‌گونه که او یک ضربه زد، گفت: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مدعی خونریزی اسلام هستند رحمت و شفقت اسلام را در عملکرد مولی علی(ع) ببینند.

وی با بیان اینکه نفوذ منافقین بر افکار عمومی و ایجاد بی‌بصیرتی میان مردم جامعه از دلایلی است که به امثال ابن ملجم‌ها میدان داده شد تا جنایت کنند، افزود: روشنگری باید ادامه داشته باشد و حرف حق را با منطق و دلیل باید به گوش همگان رسانید. همچنین اطلاعات تاریخی خود و اطرافیان را باید نسبت به حیات امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به‌ویژه حیات سیاسی آن حضرت بالا ببریم.

امام جمعه شهر حکم‌آباد بیان کرد: بنا به سخن استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، شناخت(علی) یعنی شناخت انسان کامل نه شناخت شناسنامه‌ای؛ علی(ع) اولین مسلمان، اولین موحد، اولین نمازگزار، اولین در همه عرصه‏های تکلیف، اولین مهاجر، اولین مجاهد، اولین فداکار، اولین پشتیبان و حامی، اولین محبوب آسمانیان، اولین محور اتحاد امت اسلامی و اولین مظلوم است و آنجا که رهبر معظم انقلاب فرمودند «الشّیعة من شایع علیّا؛ شيعه كسى است كه در پی‌ على رود» یعنی ما باید مانند آن حضرت زندگی کنیم و هدف‌های ایشان را دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: برخی مدعی هستند که در شرایط بد اقتصادی چه نیازی به ساخت ماهواره داریم که در پاسخ آنها باید گفت اولا بومی‌سازی دانش و فناوری است و دوما راهبرد دفاعی عامل بازدارنده است؛ کشوری که هدف موشک‌ها بوده و دشمنی بدعهد دارد لازم است غنی باشد و بازدارندگی داشته باشد.

علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha