نگاهی به برنامه‌های قرآنی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا
کد خبر: 3918839
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

نگاهی به برنامه‌های قرآنی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا

سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در راستای تربیت نخبگان قرآنی، برنامه‌های متنوع از جمله برپایی دوره‌های توانمندسازی قاریان و حافظان و مسابقات قرآن کریم را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایکنا، دومین دوره توانمندسازی نخبگان قرآنی ناجا شامل قاریان، حافظان، مؤذنان و مرتلان که از مدت‌ها پیش به همت سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در سراسر کشور آغاز شده بود، پایان یافت و ممتازان برای مرحله سوم آماده شدند.

این دوره توانمندسازی قاریان، حافظان، مرتلان و مؤذنان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰، ۱۵ جزء و کل قرآن کریم و اذان برگزار شد.

همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا، سومین دوره توانمندسازی کارکنان، در رشته درک مفاهیم و تفسیر آیات قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان از طریق وبگاه سازمان برپا شد.

در دوره توانمندسازی درک مفاهیم از تعداد هزار و 852 نفر متقاضی، تعداد 80 نفر در این دوره حضور داشتند. این دوره به صورت ماهانه در قالب هشت جلسه غیر حضوری و دو جلسه حضوری با حضور نخبگان قرآنی در نظر گرفته شد.

سرهنگ رمضانعلی‌ رودمقدس، رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا گفت: هدف برپایی این دوره‌ها، توانمند ساختن قاریان، حافظان، مرتلان و مؤذنان ممتاز ناجا است تا با تشکیل تیم متخصص، آمادگی حضور در مسابقات قرآن نیروهای مسلح و سایر مسابقات کشوری فراهم شود.

برپایی مرحله استانی مسابقات قرآن ناجا

مرحله استانی مسابقات قرآن ناجا در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ سه، پنج و 10 جزء اول قرآن کریم و اذان و همچنین درک مفاهیم سطح یک و دو با حضور کارکنان ناجا از تاریخ 15 شهریورماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. این مسابقات در مناطق سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و در مناطق قرمز، مجازی برگزار و نفرات برگزیده در آزمون پس از ارزیابی به مسابقات کشوری ناجا اعزام می‌شوند.

سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در ایام محرم نیز برنامه‌هایی را برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا طراحی کرده‌اند، یکی از برنامه‌های سوگواری سیدالشهدا(ع)، برپایی محافل قرآنی در مناطق سفید است. همچنین برنامه تلویزیونی «بیداردلان عاشورایی» کاری از نیروی انتظامی با بخش‌های متنوع در 10 قسمت از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است.

راه‌اندازی پویش اهدای قرآن

سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا،  همزمان با هفته مساجد، پویش «اهدای قرآن» ویژه کارکنان پلیس را آغاز کرد. کارکنان با اهدای قرآن‌های  مازاد در منزل به حسینیه، مساجد وابسته به نیروی انتظامی و یا تأمین هزینه خرید (هدیه) قرآن کریم را در این پویش مشارکت دارند.

نیروی انتظامی قریب به چهار هزار مسجد و حسینیه را تحت پوشش دارد و این طرح با هدف تجهیز و یک دست کردن قرآن‌های مساجد مناطق دورافتاده با محوریت «هر پلیس یک قرآن» به صورت ملی در جریان است.

 

انتهای پیام
captcha