مدارس در هر صورت باز هستند / منتفی شدن عرضه سیم‌کارت شاد
کد خبر: 3925977
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
حاجی‌میرزایی اعلام کرد:

مدارس در هر صورت باز هستند / منتفی شدن عرضه سیم‌کارت شاد

وزیر آموزش و پرورش، با اعلام منتفی شدن عرضه سیم‌کارت شاد، گفت: تمامی مدارس در هر صورت و با هر تصمیمی باز هستند، چراکه حلقه اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان مدرسه است و فعالیت‌های پیرامون شاد در مدرسه باید مدیریت و کنترل و اطمینان از فعالیت تحصیلی دانش‌آموزان در این فضا محقق شود.

مدارس در هر صورت باز هستند

به گزارش ایکنا، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز هفتم مهرماه، در حاشیه گردهمایی «یاد یاران» که امروز در محل لانه جاسوسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه اخیر شورای مدیران آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این جلسه وضعیت نیرو‌های حق‌التدریس و آموزشیاران و خرید خدمتی‌های آموزش و پرورش به بحث و بررسی گذاشته شد و توضیحاتی در این جلسه مطرح گردید.

حاجی‌میرزایی همچنین درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در صورت وخامت اوضاع گفت: در آموزش و پرورش موظف هستیم که انواع آموزش را پیش‌بینی کنیم و در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم، اما مرجع صلاحیت‌دار برای اینکه تعیین کند حضور دانش‌آموزان ضرر دارد و باید تعطیل شود یا خیر، ستاد ملی کروناست. در مصوبه این هفته ستاد مقرر شد در مناطقی که مشکلات حادتری وجود دارد، به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور، اختیاراتی تفویض شود.

وی افزود: اعلام کرده‌ایم حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و خطری متوجه آن‌هایی که حضور پیدا می‌کنند با رعایت پروتکل‌ها نیست. خطری که دانش‌آموزان را در مدرسه تهدید می‌کند بیشتر از سایر فضا‌ها نیست. تا کنون نیز گزارش متفاوتی دریافت نکردیم که مشکلی به وجود آمده باشد. هم ما مراقب هستیم هم خود خانواده‌ها مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر ستاد ملی کرونا تشخیص دهد حضور دانش‌آموزان در مدارس باید محدود شود که هم‌اینک ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند، محدودیت‌ها بیشتر می‌شود. تمامی مدارس ما در هر صورت و با هر تصمیمی باز هستند، چرا که حلقه اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان مدرسه است و کار‌های پیرامون شاد در مدرسه باید مدیریت و کنترل شود و اطمینان از فعالیت تحصیلی دانش‌آموزان در این فضا محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه اینترنت شاد رایگان است، اضافه کرد: اگر خانواده‌ها با مشکلی در این شبکه مواجه شده است، باید اعلام کند. با وزیر ارتباطات صحبت کردیم، از چند روز قبل این کار انجام شده و کسانی که از بستر شاد استفاده می‌کنند اینترنت آن‌ها رایگان شده است. سرعت این شبکه پایین نیست، مشکلاتی هم که در شاد به وجود آمده با توجه به خدمت‌رسانی حدود ۱۹۷ هزار معلم که ثابت نیستند و نیاز بود کلاس‌ها تشکیل شود، دو هفته‌ای زمان برد. بخشی از این مشکلات نیز به تقویت زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود که همراه اول متعهد شده آن را تقویت کند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شبکه شاد یک نرم‌افزار بومی است که قرار است ۵۵۰ هزار کلاس را پوشش دهد، ممکن است در برخی مواقع دچار مشکل شود، با مدارا این مسئله رفع و از حجم مشکلات کاسته می‌شود. طی یک هفته آینده بسیاری از این مسائل حل خواهد شد.

منتفی شدن عرضه سیم‌کارت شاد


وی همچنین درباره ارائه سیم‌کارت شاد گفت: برخی اپراتور‌ها مدعی بودند می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند، اما وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبروست، لذا ترجیح بر این بوده که برای ارائه سرویس‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شود و لذا بسته‌های ایمن به خانواده‌ها عرضه می‌شود.

حاجی‌میرزایی درباره عدم بازگشایی برخی مدارس در این ایام نیز بیان کرد: برگزار نشدن کلاس‌های درس به صورت حضوری قطعاً تخلف محسوب می‌شود و خانواده‌ها باید این موضوع را منعکس کنند و پیگیری انجام شود. گرو‌ه‌هایی را مأمور کرده‌ایم که به صورت سرزده به مدارس بروند و ارزیابی انجام دهند.

وی همچنین درباره ساماندهی حق‌التدریسی‌ها گفت: امسال همه کسانی که پیش‌تر با ما همکاری داشتند، قراردادشان تمدیده شده است. اگر چه قبل‌تر مقرر بود با همه آن‌هایی که آزمون استخدامی را مردود شده‌اند قطع همکاری شود، اما طبق نظر جلسه شورای وزیران مقرر شد امسال همکاری را با همه این افراد ادامه دهیم.

حاجی‌میرزایی درباره جذب معلمان جدید به بدنه آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: معلم اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است و قانون هم حکم کرده ورود نیرو به آموزش و پرروش از طریق دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد. ورود به آموزش و پرورش فقط از این دو دانشگاه صورت خواهد پذیرفت. در مورد همه حق‌التدریسی‌ها تابع قانون هستیم، تعیین تکلیف هم شده که همه آن معلمان حق‌التدریسی که از قبل از سال ۹۱ با آموزش و پرورش استمرار همکاری داشته‌اند، طبق شرایطی به استخدام آموزش و پرورش در بیایند. در قبال مابقی تعهدی نداریم و استمرار همکاری به صورت حق‌التدریس ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha