حضرت زینب(س) با صبر مسیر نهضت حسینی را تداوم بخشید
کد خبر: 3926943
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
رئیس مجمع زنان اروپایی پیرو اهل بیت(ع):

حضرت زینب(س) با صبر مسیر نهضت حسینی را تداوم بخشید

رئیس مجمع زنان اروپایی پیرو اهل بیت(ع) از ایتالیا در وبینار «حضرت زینب(س)؛ الگوی زنان» اظهار کرد: حضرت زینب(س) کوه سرافراز صبر بود و توانست به وسیله صبر، مسیر نهضت امام حسین(ع) را زنده و تداوم ببخشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد بین‌المللی عاشورا، در وبیناری که شب گذشته، 11 مهرماه به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و مرکز امت واحده لبنان با عنوان «حضرت زینب(س)؛ الگوی زنان» برگزار شد، علما، متفکران و فعالان حوزه زنان عاشورایی مطالبی را بیان کردند.

در این میزگرد مجازی حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدفادی السید» رئیس مرکز امت واحده اظهار کرد: واقعه کربلا رویدادی الهی است چون این حادثه به منظور اصلاح بشریت و مبارزه علیه باطل به وقوع پیوست و تداوم رسالت پیامبران الهی از ابراهیم(ع) تا پیامبر اکرم(ص) بوده است.

آیت‌الله اختری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا نیز در این وبینار از عموم مسلمانان و جامعه انسانی خواست تا پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) را به عنوان الگو در همه زمینه‌های زندگی قرار دهند و گفت: حضرت زینب(س) زن نمونه‌ای است که نظیر آن در جهان هستی وجود ندارد و سیره زندگی ایشان از عقیله بنی‌هاشم در بدو کودکی تا همراهی برادرش امام حسین(ع) به سوی کربلا، نشان دهنده عظمت، شجاعت، ایستادگی و دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) بود.

سپس پروفسور «مها خیربک ناصر» استاد دانشگاه و پژوهشگر و شاعر از لبنان با بررسی ادبی و لغوی سخنرانی‌های پرمغز و مفاهیم ارزشمند خطبه‌های حضرت زینب(س)، اظهار کرد: سخنرانی‌های آن بانوی بزرگ سرشار از مفاهیم و معانی و ارزش‌های فکری است.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری این سخنرانی‌ها در وجدان آزادگان جهان گفت: سخنرانی‌های حضرت زینب(س) چراغ راه حق و حقیقت مؤمنان است.

«هویده جبق» رئیس مجمع زنان اروپایی پیرو اهل بیت(ع) از ایتالیا نیز با اشاره به حجاب و صبر حضرت زینب(س) گفت: حجاب به ویژه در کشورهای غیر اسلامی به زن قداست، هیبت و مقام می‌دهد و زنان با حجاب مفاهیم انسانی را در برابر کسانی که زن را به نمایش درمی‌آورند، منعکس می‌کنند.

وی تصریح کرد: نمونه‌های قرآنی از صبر زنان وجود دارد که در طول تاریخ توانستند مقابل ظلم ایستادگی و از حق دفاع کنند، حضرت زینب(س) کوه سرافراز صبر بود و توانست به وسیله صبر، مسیر نهضت امام حسین(ع) را زنده و تداوم ببخشد.

آنطوان بارا، نویسنده مسیحی که کتابی را درباره حضرت زینب(س) نگاشته است، نیز با اشاره به فرازهایی از ایستادگی قهرمانانه حضرت زینب(س) در دفاع از برادرش امام حسین(ع)، تصریح کرد: سخنرانی‌های آتشین و رسالت‌مدار حضرت زینب(س) در برابر سردمداران بنی‌امیه ستودنی است به طوری‌که قیام کربلا با نهضت امام حسین(ع) آغاز و با رسالت حضرت زینب(س) تکمیل شد.

وی در پایان اشعاری را که در صحن حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرائت کرده بود، بازخوانی کرد.

انتهای پیام
captcha