درخواست کاربران و فعالان عراقی برای توقف فیلم آمریکایی «موصل»
کد خبر: 3929380
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

درخواست کاربران و فعالان عراقی برای توقف فیلم آمریکایی «موصل»

تولید فیلم آمریکایی تحت عنوان «موصل» با لهجه عراقی، باعث خشم و واکنش شدید کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی در عراق شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، اعلام تولید فیلم «موصل» با لهجه عراقی به کارگردانی یک شهروند عراقی به نام «متیو کارناهان» و انتشار احتمالی آن در ماه آینده از سوی یک شرکت آمریکایی، موجی از خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

این فیلم که قرار است از سوی شرکت آمریکایی «نتفلیکس» که به داشتن مواضع ضد اسلامی معروف است، در ماه نوامبر/ آبان ماه منتشر شود، با انتقادات گسترده فعالان عراقی مواجه شده است و هشتگ «#فلم_Netflix_عن_الموصل» در شبکه اجتماعی توئیتر، تِرند شده است.

کاربران و فعالان عراقی این فیلم را نوعی تبلیغاتی شیطانی علیه اسلام توصیف کرده و با امضای بیش از 3500 درخواست، خواستار ممنوعیت اکران آن شده‌‌اند.

سوالات زیادی درباره میزان اعتبار و درستی روایت فیلم آمریکایی در خصوص موصل و جنایت‌های داعش در حق اهالی این شهر و همچنین میزان فداکارهای هر یک از رزمندگانی که خون پاک آنها در راه مبارزه با تروریسم و آزادسازی این شهر ریخته شده و نقش حشد الشعبی و مرجعیت دینی عراق و صدور فتوای جهاد کفایی، وجود دارد.

فیلم اکشن «موصل» به کارگردانی متیو کارناهان و به تهیه‌کنندگی برادران روسو ماه آینده در نتفلیکس به نمایش درمی‌آید. خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که نتفلیکس با خریدن این فیلم قصد دارد آن را در ماه نوامبر (آبان) نمایش دهد.

این فیلم با الهام از مطالبی که لوک موگلسون در سال ۲۰۱۷ با عنوان «نبرد فداکارانه برای نابودی داعش» در «نیویورکر» منتشر کرد، ساخته شده است. کارناهان که نویسنده فیلم‌های «جنگ جهانی زد» و «۲۱ پل» بود، اولین کارگردانی‌اش را با «موصل» تجربه کرده است. آنتونی و جو روسو به همراه مایک لاروکا، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha