آموزش مهارت‌های زندگی در 10 مدرسه فارس
کد خبر: 3941333
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

آموزش مهارت‌های زندگی در 10 مدرسه فارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه طرح آموزش مهارت‌های کودکیاری و مهارت‌های زندگی به‌صورت پایلوت در 10 دبیرستان و هنرستان متوسطه دوره دوم استان اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت نقش والدین در تربیت فرزندان هدف این طرح فراگیری مهارت و یاد دادن آموزش به دانش‌آموزان برای پذیرش نقش خطیر پدر و مادرموفق در آینده است.

به گزارش ایكنا از فارس، رسول قانونی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 25 آذرماه در جمع خبرنگاران  با بیان اینكه طرح آموزش مهارت‌های کودکیاری و مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود، گفت: این طرح شامل دانش‌آموزان و هنرجویان  دختر و پسر پایه یازدهم به جز رشته تربیت کودک می‌شود.

وی با بیان اینكه طرح مهارت‌های کودکیاری به دنبال آموزش همه جانبه و پایدار به‌منظور تأمین نیروی انسانی کارآمد است، افزود: آماده‌سازی دختران و پسران برای ایفای نقش در زندگی مشترک، آشنایی با اصول اولیه سلامت جسمی کودک و آشنایی با اصول مراقبت‌های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه مناسب کودک از جمله اهداف پیش‌بینی شده در این طرح در راستای ارتقای سلامت جامعه و کودکان هستند.

قانونی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این طرح گفت: طرح به دنبال آموزش همه جانبه و پایدار به‌منظور تأمین نیروی انسانی کارآمد با هدف تربیت دختران و پسران در زمینه آموزش مهارت‌های تربیت کودک به‌عنوان مادران و پدران آینده سرزمین عزیز اسلامیمان است که موفقیت‌آمیز بودن آن بستگی به تلاش و همکاری مدیران مدارس و مسئولان اجرای طرح دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس یادآور شد: وظیفه داریم دانش‌آموزان را برای ایفای نقش در زندگی مشترک آماده كنیم و طرح کودک یاری این امکان را فراهم می‌كند تا به دانش‌آموزان توانایی‌های لازم برای نگهداری و تربیت کودکان در آینده آموزش داده شود.

قانونی افزود: سعی ما بر این است که بتوانیم در سایه تدبیر و درایت مدیران، دبیران و مربیان با اجرای هرچه بهتر این طرح  اصول هنر تربیت کودکان سرزمینمان را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: کودکیاری می‌آموزد که چگونه ضمن حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان بر اساس اصول علمی و عملی موارد دیگر هم به بهترین نحو انجام شود تا فرزندان سالمی تحویل اجتماع شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس  با تأکید بر اینکه نقش والدین برای تربیت فرزندان هیچ‌گاه نمی‌تواند به دیگران واگذار شود، گفت: تربیت یک فرایند تدریجی و هدفمند و در مکانی مناسب به نام خانواده است و ریشه‌ها و جوهره آن باید در خانواده دیده و تدبیر شود.

قانونی یادآور شد: با توجه به اهمیت دوره کودکی و سرعت یادگیری و اثرپذیری کودکان از محیط اطراف، تربیت دانش‌آموزانی که در آینده در نقش پدر یا مادر ایفای نقش می‌کنند باید بر پایه اصول علمی و در جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی کودکان باشد که این امر به‌خوبی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به‌صورت پایلوت در10 دبیرستان و هنرستان متوسطه دوره دوم استان به اجرا در می‌آید، گفت: این طرح  450 دانش‌آموز دختر و 100 دانش‌آموز پسر و جمعاً 650 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس  همچنین گفت: یک‌صد مربی  که دارای شرایط لازم هستند در این طرح همکاری دارند.

انتهای پیام
captcha