برگزاری محفل انس با قرآن در سالروز رحلت حضرت ام‌البنين(س) در مشهد
کد خبر: 3950389
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

برگزاری محفل انس با قرآن در سالروز رحلت حضرت ام‌البنين(س) در مشهد

محفل انس با قرآن و عترت در گرامیداشت سالروز رحلت حضرت ام‌البنين(س) از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد برگزار شد.

به گزارش ايكنا، محفل انس با قرآن و عترت شب گذشته، هشتم بهمن‌ماه، همزمان با ايام رحلت حضرت ام‌البنين(س) از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی مشهد برگزار شد.

محوریت برنامه‌های اين محفل، مروری بر نامه حضرت علی(ع) به عقيل در نهج‌البلاغه و مديحه‌سرايی دو تن از مداحان نوجوان اهل‌بيت(ع) سیدابوالفضل علویان و طه صنعتی بود. در ابتدای اين محفل انس با قرآن، قاریان ممتاز کاظم اصغرزاده، حامدخلیلی، احسان سوختانلو، محمدرضا دربان ملک و محمدباقرمحسنی، آياتی از کلام الله مجید را با موضوعات «درجات تقوی از منظر قرآن»، «حبل‌الله و مفهوم ريسمان الهی در قرآن»، «بررسی گوشه‌ای از وضعيت فجيع عرب جاهليت»، «بهترين امت‌ها از منظر قرآن»، «تأكيد قرآن بر عدم فاش كردن اسرار مسلمين نزد كفار» و «اشاره به دومين نبرد مسلمانان با مشركين در قرآن» قرائت كردند.

سپس سروش عظیمی، مجری برنامه ضمن بيان برخی فضايل حضرت ام‌البنين(س) نامه حضرت علی(ع) را به برادرش حضرت عقيل قرائت كرد.

وی در ادامه با اشاره به فضايل حضرت ام‌البنين(س) افزود: چهار فرزند ايشان يعنی حضرت ابوالفضل(ع)، عون، جعفر و عثمان از ياران حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) در روز عاشورا بودند كه در ركاب مولای خود به شهادت رسيدند.

عظیمی در ادامه نامه ۳۶ حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه كه به برادر خود حضرت عقيل درباره كوچ دادن لشكر به سوی دشمن نوشته شده است را قرائت كرد و گفت: حضرت علی(ع) در فرازی از اين نامه از قريش به عنوان سارقان حكومت نام می‌برند و می‌فرمايند: قريش را به كيفر زشتی‌هايشان عذاب كند كه پيوند خويشاوندی مرا بريدند و حكومت فرزند مادرم را از من ربودند.

در این محفل نورانی مجتبی جاویدی، از قاریان مشهدی به‌مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه بنت اسد(س) به تلاوت پرداخت. تلاوت قاریان نوجوان محمدامین کهن و سیدعلی موسوی پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha