سپاه به دنبال مأموریت مستقل در كمك به نیازمندان نیست
کد خبر: 3955184
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

سپاه به دنبال مأموریت مستقل در كمك به نیازمندان نیست

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینكه سپاه به دنبال موازی‌کاری و مأموریت مستقل در کمک به نیازمندان نیست، گفت: با هم‌افزایی با کمیته امداد، روند کمک به نیازمندان را تسریع بخشیده و از توزیع ناعادلانه جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، نشست مشترک برخی از معاونان و مسئولان اقشار سپاه فجر فارس با معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور فرمانده سپاه فجر فارس و مدیرکل کمیته امداد استان فارس، ویژه بررسی تفاهم‌نامه مشترک همکاری فی مابین در محورهای اشتغال و کارآفرینی، مسکن محرومین، بهداشت و درمان، امور اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، طرح‌های دانش بنیان، کمک‌های مومنانه، ترویج سنت های حسنه اسلامی و... امروز، 2 اسفندماه در سالن کوثر به میزبانی سپاه فجر استان فارس و بسیج سازندگی استان فارس برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس در این نشست با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این تفاهم‌نامه در سنوات گذشته ارائه شده و نیاز به تبیین و تشریح ندارد، افزود: کمیته امداد متولی کمک به مددجویان و نیازمندان جامعه است. سپاه پاسداران نیز با توجه به ظرفیت‌های درون سازمانی خود، در کنار کمیته امداد باید از آحاد مردم در بسیج و بعدهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای امدادرسانی به نیازمندان استفاده کند تا کاری فراگیر و گسترده انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه سپاه به دنبال موازی‌کاری و مأموریت مستقل در کمک به نیازمندان نیست، گفت: با هم‌افزایی با کمیته امداد، روند کمک به نیازمندان را تسریع بخشیده و از توزیع ناعادلانه جلوگیری می‌کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان كرد: علاوه بر اقشار بسیج، بسیج محلات و حوزه‌های مقاومت نیز در یاری‌رسانی به محرومین جامعه، کمیته امداد را همراهی می‌کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیج سازندگی دارای 1580 صندوق قرض‌الحسنه است که کمیته امداد می‌تواند با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و تقویت صندوق‌های مذکور، به مددجویان تحت حمایت نیز خدمت‌رسانی کند.

بوعلی، بسیج سازندگی را یکی از متولیان محرومیت‌زدایی در جامعه برشمرد و اضافه کرد: در تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که در تاریح یکم آبان‌ماه امسال فی مابین استانداری، سپاه فجر و کمیته امداد فارس بسته شد، جامعه هدف ما در اجرای این برنامه مددجویان کمیته امداد و بسیجیان معسر در نظر گرفته شدند.

محمد بذرافشان، مدیرکل كمیته امداد فارس نیز در این جلسه گفت: تعامل خوب بین دو نهاد مقدس سپاه فجر و کمیته امداد فارس،  همچنین همدلی و رفاقت بین این دو نهاد مقدس سبب شکل‌گیری و اجرای طرح‌های خودجوشی همچون طرح شهید ابراهیم هادی شد. طرحی که الگویی برای سایر استان‌ها شد.

وی با تأکید بر لزوم توانمندسازی نیازمندان و بسیجیان معسر، افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری در پایگاه‌های بسیج استان می‌تواند کمک به نیازمندان و مددجویان را سرعت بخشد.

بذرافشان در ادامه به گوشه‌ای از فعالیت‌های کمیته امداد در 10 ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه امسال بیش از 11 هزار خدمت عمرانی و  بالغ بر 15 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت انجام شده است.

انتهای پیام
captcha