ضرورت الگوگیری از سیره نبوی در سبک زندگی
کد خبر: 3959216
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
در پیشاور مطرح شد؛

ضرورت الگوگیری از سیره نبوی در سبک زندگی

حافظ انعام الله خان، استاد بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور در سمینار «سبک زندگی اسلامی و جهان معاصر» که به همت خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد، گفت: الگوگیری از سیره پیامبر اکرم(ص) در سبک زندگی در جهت سعادت و تعالی جامعه بشری ضروری است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور با مشارکت بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور همزمان با سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، سمینار «سبک زندگی اسلامی و جهان معاصر» با حضور محمد رئوف، رییس بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور، اباسین یوسف زی، رییس بخش پشتوی دانشگاه اسلامیه کالج، جمیل احمد چترالی، استاد بخش صلح و جنگ دانشگاه پیشاور، رشید احمد، قائم مقام مرکز اسلامی شیخ زاید، عبدالرحمان، استاد مرکز اسلامی شیخ زاید، رشاد احمد، رییس اسبق بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور، اسلم میر، عضو کمیسیون علوم عالی ایالت خیبرپختونخوا، حافظ انعام الله خان، استاد بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور، امجد عزیز استاد بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور و دیگر اساتید و دانشجویان دانشگاه پیشاور در سالن همایش‌های دانشگاه مذکور برگزار شد.

مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور، به مؤلفه‌ها و سبک زندگی اسلامی در مواجه با جهان معاصر اشاره کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند منظور از سبک زندگی همان قالب زندگی است که اگر این گونه تنها قالب زندگی در نظر گرفته شود، فاصله زمانی و جغرافیایی با محیط زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، ما را از پیروی سبک زندگی این بزرگواران دور می‌کنند.

وی افزود: در نظر داشتن اهمیت اصول ثابت اخلاقی و انسانی برای معیار زندگی و برنامه‌ریزی متناسب با زمان و مکان و تنوع پدیده ها در جهان معاصر بسیار کاربردی است. قرآن و سنت نبوی(ص) با دعوت به علم، دانش افزایی، خردورزی، اندیشیدن و کسب مهارت تأکید دارند.

اسکندریان با اشاره به زوایای مختلف در متن زندگى گفت: سبک زندگی یعنی انتخاب روش و شیوه صحیح برای زندگی که ضمن تأمین خواسته‌های مادی و معنوی انسان، در نهایت زمینه‌های رضایت و خشنودی خداوند متعال را نیز فراهم آورد و این مهم جز با انتخاب الگویی جامع و دارای فضایل و ارزش‌ها در زندگی محقق نخواهد شد.

حافظ انعام الله خان، استاد بخش آموزش و پژوهش دانشگاه پیشاور از دیگر سخنرانان این مراسم بود که اظهار کرد: سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) الگویی برای یک گروه خاص نبوده بلکه پیامبری برای همه انسانها از هر دین، نژاد، گروه و قومیتی است.

وی گفت: تمامی انسان‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از این رحمت الهی و تأسی از سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در سبک زندگی خود در جهت سعادت و تعالی جامعه بشری تلاش کنند.

حافظ انعام الله خان خاطرنشان کرد: تنها راه رهایی از فرهنگ‌زدگی غربی، بازگشت به هویت از دست رفته و قرار دادن قرآن و سیره نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان محور و اساس سبک زندگی خود است.

انتهای پیام
captcha