مرحله کشوری جشنواره «مدهامتان» در دهه ولایت اجرا می‌شود
کد خبر: 3981410
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

مرحله کشوری جشنواره «مدهامتان» در دهه ولایت اجرا می‌شود

دبیر چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به برگزاری این دوره به صورت مجازی گفت: آزمون‌های رشته حفظ قرآن نیز طی روزهای 10 و 11 تیرماه در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان در دهه ولایت / برگزاری آزمون های رشته حفظ

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به نزدیک شدن چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان به روزهای پایانی خود گفت: سال گذشته طی فراخوانی که به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ارسال شد، ثبت‌نام برای حضور در رشته‌های 9 گانه این جشنواره در دو گروه بانوان و آقایان و رده‌های سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال، صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به تغییرات و شرایط خاص کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا از ابتدا تصمیم بر این بود که این جشنواره به صورت مجازی برگزار شود. پس از پایان ثبت‌نام شمار افرادی که به سامانه «جوانان مسجد» مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کرده بودند از 12 هزار نفر فراتر رفته بود.

میرزایی‌نسب با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره در رشته حفظ قرآن، شرکت‌کنندگان در دو رشته حفظ کل و حفظ جزء 30 قرآن کریم حضور دارند، تصریح کرد: با توجه به مجازی شدن جشنواره تصمیم گرفته شد تا مسابقات رشته حفظ به صورت آزمون برگزار شود. بر همین اساس آزمون رشته حفظ جزء 30 طی روزهای 10 و 11 تیرماه برگزار می شود.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار کرد: در این آزمون بالغ بر هزار و 500 نفر رقابت خود را به صورت مجازی و طی دو روز برگزار می‌کنند. همچنین آزمون مجازی رشته حفظ کل قرآن نیز طی هفته آینده برگزار می‌شود تا به این ترتیب نفرات برتر راه‌یافته به مرحله کشوری این دو رشته مشخص شوند. آثار دریافتی در رشته‌های دیگر نیز پیش از این مورد داوری قرار گرفته و راه‌یافتگان به مرحله کشوری نیز تعیین شده‌اند.

میرزایی‌نسب اظهار کرد: رقابت پایانی مدهامتان نیز با حضور حدود 80 نفر از برگزیدگان رشته‌های مختلف به صورت محدود و همزمان با دهه امات و ولایت و در روز عید غدیر خم در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی در پایان به استقبال خوب مخاطبان از جشنواره چهاردهم با توجه به مجازی شدن آن اشاره و اظهار کرد: این استقبال به خصوص در بخش زیر 18 سال چشمگیر بوده و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده با افزایش رشته‌ها و حضوری شدن جشنواره این روند را حفظ کنیم.

انتهای پیام
captcha