راهپیمایی مردم بحرین در همبستگی با انقلابیون در زندان‌های آل خلیفه
کد خبر: 3981687
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

راهپیمایی مردم بحرین در همبستگی با انقلابیون در زندان‌های آل خلیفه

مردم بحرین شامگاه جمعه در مناطق مختلف این کشور در همبستگی با انقلابیون بحرینی در زندان‌های آل خلیفه و در رأس آن دبیر کل جنبش انقلابی حق که حال عمومی او در زندان وخیم گزارش شده است، راهپیمایی کردند.

به گزارش ایکنا از بحرین، مردم بحرین با وجود ممنوعیت تجمعات اعتراض‌آمیز و سرکوب رژیم ظالم آل خلیفه، شب گذشته نیز به خیابان‌ها آمده و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

در این تظاهرات که دیشب؛ ۱۱ تیر برابر با ۲ جولای ۲۰۲۱ در مناطقی از بحرین مانند كرزكان، دمستان، الدراز، كرانة و ابو قوة صورت گرفت، مردم با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض‌آمیز آزادی زندانیان سیاسی به‌خصوص آن‌ها که در وضعیت سلامت خطیری به‌سر می‌برند از بند آل خلیفه را خواستار شدند.

روی این پلاکاردها جملاتی مانند «زندانی‌ها از ما هستند»، «ما آن‌ها را تنها نمی‌گذاریم»، «خواستار آزادی فوری زندانیان هستیم» و «جز در مقابل خدا سر تعظیم فرو نمی‌آوریم» درج شده بود.

 معترضان در این تظاهرات‌ها همچنین تصاویری از زندانیان سیاسی از جمله اسامه التمیمی، فعال سنی مذهب را در دست داشتند و تأکید کردند که تمامی زندانیان سیاسی باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند و آنها تا تحقق این مطالبه، از پای نخواهند نشست.

ده‌ها هزار بحرینی، به خاطر مواضع سیاسی مخالف حکومت، در بند رژیم آل خلیفه بوده و در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. نکته قابل توجه در این میان، سکوت مجامع بین‌المللی حقوق بشری و دولت‌های مدعی دموکراسی، عدالت و آزادی بیان است.

انتهای پیام
captcha