«آیپک» به اسلام‌هراسی متهم شد
کد خبر: 3990422
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

«آیپک» به اسلام‌هراسی متهم شد

کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) به تلاش برای گسترش اسلام هراسی و نفرت پراکنی علیه نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا متهم شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، آیپک که از گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا است، پس از دو برابر کردن حملات خود علیه «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب»، نمایندگان مسلمان کنگره، با اتهاماتی مبنی بر اسلام‌هراسی مواجه شد.

جرمی اسلوین، مدیر ارتباطات ایلهان عُمَر، آیپک را به خاطر حمایت از یک پیام تبلیغاتی در فیسبوک مورد انتقاد قرار داد.

 آیپک مدعی شده بود ایلهان عمر هیچ تفاوتی بین «آمریکا و طالبان» و «دموکراسی‌ و تروریسم» نمی‌بیند.

اسلوین گفت که زبان مورد استفاده آیپک با پیامهای نفرت که زنان کنگره دریافت می‌کند، «یکسان» است. آیپک با تبلیغات مکرر حملات اسلام‌هراسانه جان عُمَر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) نیز به عنوان یک سازمان حقوق مدنی مستقر در واشنگتن بیانیه‌ای را منتشر و در آن آیپک را به دلیل «تبلیغات اسلام هراسانه، غیر صادقانه و خطرناک» علیه عُمَر محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تلاش آیپک برای انتشار این لحن شرورانه و اسلام‌هراسانه در بین کاربران فیسبوک می‌تواند تهدیدی برای خشونت علیه عمر و دیگر رهبران مسلمان آمریکایی باشد.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر CAIR، گفت: تعصب آیپک جان ایلهان عمر را در معرض خطر قرار می‌دهد. فیسبوک باید بلافاصله این تبلیغات رذیلانه را حذف و رهبران کنگره باید آیپک را به دلیل تداوم نفرت اسلام هراسانه علیه ایلهان عمر محکوم کنند.

با این حال آیپک ادعای خود را درباره عمر تکرار کرد و با انتشار توئیتی در واکنش به اسلوین نوشت: حمله بی‌اساس شما به ما نمی‌تواند باعث انحراف حمله [عمر] به آمریکا و اسرائیل شود.

آیپک مدت‌هاست تبلیغات تهاجمی علیه منتقدان اسرائیل در کنگره که اکثراً دموکرات هستند، اجرا می‌کند.

انتهای پیام
captcha