موفقیت‌های عملیات محرم‌الحرام الحشد الشعبی در بغداد
کد خبر: 3992723
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

موفقیت‌های عملیات محرم‌الحرام الحشد الشعبی در بغداد

یک فرمانده الحشد الشعبی دستاوردهای عملیات محرم الحرام در منطقه الطارمیه، ریه امنیتی بغداد را برشمرد، منطقه‌ای که به گفته صاحب‌نظران اغلب حملات تروریستی در پایتخت از آنجا هدایت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، عملیات امنیتی الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی در شهرستان الطارمیه در شمال بغداد که ریه امنیتی پایتخت خوانده می‌شود، وارد دهمین روز خود شده است.

این عملیات از سه محور از شنبه هفته گذشته به منظور تکمیل عملیات نظامی نیروهای هنگ الطارمیه وابسته به فرماندهی عملیات بغداد در سازمان الحشد الشعبی آغاز شد که با کشته شدن سه تروریست همراه شده بود.

نعمه الکوفی، معاون اجرایی رئیس ستاد الحشد الشعبی گفت: سازمان الحشد الشعبی طرح کامل و یکپارچه‌ای را برای عملیات الطارمیه تدارک دیده و عملیات دوره‌ای برای تعقیب عناصر تروریستی ادامه دارد به خصوص که اهالی هم با الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی در این خصوص همکاری بزرگی دارند.

الکوفی منطقه الطارمیه را ریه امنیتی بغداد توصیف کرد و گفت: امنیت این منطقه ضروری است. ما برای پنجمین بار است که وارد این منطقه شده‌ایم تا به مردم درباره ایمنی آنها از تروریست‌ها اطمینان خاطر دهیم.

این مسئول الحشد الشعبی گفت: عملیات الحشد الشعبی در الطارمیه با تأمین امنیت هشت روستا و منطقه در این شهرستان شامل تل طاسه، الهور، الثار، ابوبحر، ام الصون، الغزیلیه و تل بشت همراه شد و همه راه‌های رخنه عناصر داعش به مرکز شهرستان الطارمیه مسدود شده تا مقدمه‌ای برای شروع پیگرد امنیتی و اطلاعاتی تروریست‌ها باشد.

الکوفی تأکید کرد: نیروهای الحشد الشعبی همچنین پنج خانه بمب‌گذاری شده را شناسایی و بمب‌ها را در آنجا خنثی کردند و دو مخفیگاه داعش را نیز کشف و تحت کنترل خود گرفتند. این خانه‌ها به عنوان کمین برای نیروهایی که مشغول پاکسازی الطارمیه هستند، قرار داده شده بود.

الکوفی شهرستان الطارمیه با توجه به اینکه بین چهار استان بغداد، الانبار، دیالی و صلاح‌الدین واقع است از حیث امنیتی پراهمیت است و بازدید دیروز مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق از این شهر هم در سایه مبارزه نیروهای ما با گروه‌های تروریستی مهم و تأثیرگذار است.

رزمندگان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی همچنین چند تروریست تحت تعقیب را شناسایی و دستگیر کردند.

طی عملیات محرم الحرام الحشد الشعبی در الطارمیه چهار رزمنده این سازمان به شهادت رسیده و شش نفر دیگر مجروح شدند.

الحشد الشعبی پس از این حادثه تأکید کرد که به کار پاکسازی الطارمیه تا تحقق کامل امنیت در شمال پایتخت ادامه می‌دهد.

به اعتقاد کارشناسان و مسئولین عراقی، اغلب حملات تروریستی ماه‌های اخیر در بغداد از الطارمیه هدایت شده است و ده‌ها تروریست وابسته به داعش در آنجا، بومی منطقه و عراقی هستند. 

الطارمیه شهرستانی سنی‌نشین در ۵۰ کیلومتری شمال بغداد است که تعداد جمعیت آن با احتساب روستاهای اطرافش، ۵۰ هزار نفر و تعداد جمعیت خود شهرستان در حدود ۲۰ هزار نفر عنوان شده است.
اغلب اهالی الطارمیه دامپرور و کشاورز هستند و منطقه به داشتن نخلستان‌های آباد و باغ‌های پرثمر شهرت دارد.
الطارمیه یکی از شش شهرستان حومه پایتخت عراق است که به نام کمربند امنیتی بغداد شناخته می شوند و حلقه اتصال چهار استان بغداد، صلاح الدین، دیالی و الانبار به همدیگر است.

انتهای پیام
captcha