23 یورش به مسجدالاقصی و 80 بار منع پخش اذان از حرم ابراهیمی طی یک ماه
کد خبر: 4002199
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
از سوی نظامیان صهیونیستی انجام شد؛

23 یورش به مسجدالاقصی و 80 بار منع پخش اذان از حرم ابراهیمی طی یک ماه

وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست طی یک ماه گذشته 23 بار به مسجدالاقصی یورش برده و 80 بار هم مانع پخش اذان از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از صحافه الجدید، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان طی ماه سپتامبر گذشته(یک ماه اخیر) بیش از 23 مرتبه به طور غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شدند و 80 مرتبه از پخش اذان از مسجد ابراهیمی ممانعت ورزیدند.

وزارت اوقاف در گزارش ماهیانه خود در این خصوص اعلام کرد: مسجدالاقصی از ابتدای موسم اعیاد یهودی شاهد افزایش حملات باندهای شهرک نشینانی موسوم به گروه‌های معبد و همچنین مسئولان رژیم صهیونیستی بوده است که اقدام به انجام آئین‌های تلمودی در صحن‌های مسجد الاقصی می‌کردند.

در بیانیه وزارت اوقاف فلسطین آمده است: صهیونیست‌ها با هتک حرمت مسجدالاقصی در آنجا در شیپورهای خود می‌دمیدند یا عبادت‌های مخصوص خود را عمداً در نزدیکی قبة الصخره انجام می‌دادند، سروده‌های توراتی می‌خواندند، پرچم اسرائیل را به اهتزاز درآورده و برخی از آنها هم لباس‌هایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود که باید هیکل را بسازیم(اشاره به مجسمه خیالی هیکل نزد صهیونیست‌ها که ادعا می‌کنند بقایای آن در زیر مسجدالاقصی است و باید با تخریب مسجد آن را دوباره بسازند).

در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز رژیم اشغالگر طی یک ماه گذشته در 80 مرتبه مانع پخش اذان از مسجد حرم شده و حرم را پنج روز به بهانه اعیاد یهودی بسته بود.

شهرک‌نشینان صهیونیست هم در مدتی که حرم ابراهیمی به روی فلسطینی‌ها بسته شده بود، در دسته‌های بزرگ وارد آنجا شده و به پخش موسیقی، رقص و آداب تلمودی مشغول می‌شدند.

مسئولین رژیم اشغالگر هم به حفاری‌های خود در حرم ابراهیمی ادامه داده و مانع کار مرمت‌کاران فلسطینی در داخل حرم می‌شوند.

انتهای پیام
captcha