واکنش‌‌ها به احضار و تبعید خطیب مسجدالاقصی
کد خبر: 4003863
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

واکنش‌‌ها به احضار و تبعید خطیب مسجدالاقصی

برخی مقامات و گروه‌های فلسطینی نسبت به احضار خطیب مسجدالاقصی به مرکز اطلاعات رژیم صهیونیستی و تبعید او از مسجدالاقصی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.  

به گزارش ایکنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، حمله صهیونیست‌ها به منزل وی و بازداشت 6 ساعته او را محکوم کرد و این اقدام را تعدی به یکی از مقامات ارشد قدس و مسجدالاقصی و یکی از علمای بزرگوار فلسطینی دانست.
 
وی با اعلام همبستگی کامل با شیخ عکرمه صبری و علمای قدس و خادمان مسجدالاقصی تأکید کرد که تمام ملت فلسطین در دفاع از قدس و مسجدالاقصی و حفظ حرمت و هویت اسلامی آن، در کنار علما ایستاده‌اند.
 
در همین راستا، محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس در قدس اشغالی نیز حمله صهیونیست‌ها به منزل شیخ عکرمه صبری و بازداشت وی را که روز گذشته (یکشنبه) انجام شد، محکوم کرد.
 
حماده تأکید کرد: این سیاست اسرائیل، رویکردی مفتضحانه است که با هدف محدود کردن علمای قدس انجام می‌شود تا این رژیم بتواند طرح‌های خباثت‌آمیز خود را در مسجدالاقصی به اجرا درآورد.
 
حماده در سخنان خود همچنین با شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی اعلام همبستگی کرد.
 
شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی قدس نیز در بیانیه‌ای تبعید شیخ عکرمه صبری از مسجد‌الاقصی را محکوم کرد و این حکم را بی‌اعتبار و غیرقانونی خواند.
 
این شورا در بیانیه خود تأکید کرد که مسجدالاقصی با تمام ساختمان‌ها، صحن‌ها، مسیرها و همه آنچه که از این مسجد در روی زمین و زیر زمین است، فقط و فقط حق مسلمانان است و تقسیم یا شراکت در آن قابل پذیرش نیست.
 
شورای اوقاف قدس تأکید کرد که هیچ کس حق ندارد هر یک از مسلمانان را از رسیدن به مسجد‌الاقصی و اقامه نماز و انجام واجبات دینی خود در آن محروم کند.
 
دیروز، یکشنبه 18 مهر، مأمورین اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی در ساعت 6 و نیم صبح به منزل شیخ عکرمه صبری حمله کرده و او را برای انجام تحقیقات به مرکز تحقیق المسکوبیه بردند. این تحقیقات حدود 6 ساعت به طول انجامید و صهیونیست‌ها شیخ عکرمه صبری را درباره مواضع و سخنرانی‌های تحریک‌آمیز خود در مسجدالاقصی مورد بازجویی قرار دادند.
 
رژیم صهیونیستی پس از آزادی شیخ صبری، حکم تبعید او از مسجدالاقصی به مدت یک هفته را صادر کرد که این حکم برای چند ماه قابل تمدید است.
 
شیخ صبری در واکنش به این حکم تأکید کرد که این حکم باطل است و با آزادی عبادت تناقض دارد. چرا که من حق دارم در مسجدالاقصی نماز اقامه کنم اما این حکم آزادی عبادت را محدود کرده و مداخله در امور دینی محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha