گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت به قم
کد خبر: 4005563
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت به قم

بهرام عین‎اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهر قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حضور در مسجد جمکران با جمعی از مراجع تقلید، علما و شخصیت‎های حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدارها ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند کادر درمان بر لزوم واکسیناسیون همگانی برای سلامت مردم تأکید شد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قمبه گزارش ایکنا از قم، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر شنبه، 24 مهرماه وارد قم شد و ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حضور در مسجد جمکران با جمعی از مراجع تقلید، علما و شخصیت‎های حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر بهداشت با وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانید در عرصه سلامت مردم نقش مؤثر داشته باشید.

وی با بیان اینکه اسلام در رابطه با مقوله سلامت ارزش و بهای بسیاری قائل است و علاوه بر امر سلامت روح، بر سلامت جسم افراد نیز تأکید بسیاری دارد، افزود: شرایطی در جهان به‌خاطر کرونا ایجاد شده که این امر خیلی از معادلات را به هم ریخته است؛ آموزش، پژوهش، کسب و کار مردم و سبک زندگی مردم تحت تأثیر قرار گرفته، که این مختص کل جهانیان است.

حسینی بوشهری تصریح کرد: به سهم خودم از تلاش‌های کادر درمان، پزشکان و پرستاران که خالصانه و مخلصانه در این راستا تلاش کردند قدردانی می‌کنم و از سوی دیگر به روح پرفتوح شهدای سلامت که جان خود را در این عرصه گذاشتند درود می‌فرستم.

بهرام عین‎اللهی نیز در این دیدار با بیان اینکه برای مقابله با کرونا در دنیا به اجماع رسیده‌اند که واکسیناسیون، مهمترین گام است، گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شده و تا ۹ آذرماه به حدود ۱۶۰ میلیون دُز خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: نمی‌دانم حکم شرعی گروه‌های ضدواکسن چیست اما همه متخصصان، واکسیناسیون را برای سلامت مردم واجب می‌دانند.

خدمات کادر درمان در ایام کرونا در تاریخ ایثارگری کشور ثبت می‌شود

وزیر بهداشت در ادامه ضمن حضور در مسجد مقدس جمکران با تولیت این مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در این دیدار گفت: در تمامی ایام شیوع کرونا سعی کردیم تمامی مقررات بهداشتی و پروتکل‌ها در مسجد مقدس جمکران رعایت شده و سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم. باز هم، هر نوع کار و همکاری که نیاز باشد حاضریم انجام دهیم و در امر سلامت جامعه بکوشیم.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

وی افزود: از حرکت جهادی دولت که در امر واکسیناسیون نهایت تلاش را داشتند قدردانی می‌کنم و این اقدام جهادی شما موجب شد تا موضوع واکسیناسیون مردم انجام شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: پزشکان و پرستاران و کادر درمان در این عرصه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و با تمام وجود در عرصه مقابله با این ویروس وارد شدند که در تاریخ ایثارگری کشور ثبت شد.

اجرای دستورات حوزه بهداشت امری واجب است

آیت‌الله‎العظمی حسین نوری همدانی، در دیدار بهرام عین‌اللهی با اشاره به اهمیت کار کادر درمان اظهار کرد: در اسلام موضوع اطبا مهم ارزیابی شده و به فعالیت آن‌ها تأکید شده است. در امر کرونا، شما توانستید فعالیت‌های چشمگیری را داشته و به‎صورت حرفه‌ای و ایثارگرانه به مردم خدمت‌رسانی کنید.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

این مرجع تقلید افزود: کار شما بسیار مهم است و کادر درمان در ایام پیک کرونا با همه توان تلاش کرده و اقدام‌ها و مسائل مربوط به کرونا همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت معنوی در کنار سلامت جسم، امر مهمی است که منجر به سلامت روحی شده و می‌تواند تأثیرهای بسیاری را به همراه داشته باشد، گفت: دستورات و مباحثی که در خصوص حوزه بهداشت مطرح می‌شود، مهم بوده و اجرای آن واجب است.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان سال گذشته واکسینه شده‌اند، اما امسال به رغم شدت بیماری، به ندرت مبتلا به کرونا شده‌اند که این نشان از اثرگذاری بالای واکسیناسیون است.

وی افزود: عناصر بیگانه در ماه‌های گذشته که واکسن در ایران کم بود، می‌گفتند جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند واکسیناسیون را انجام دهد اما الان می‌گویند چرا واکسیناسیون در ایران اجباری است. اگر کسی واکسن تزریق نکند به ضرر خودش است و با حضور در جامعه، بیماری را به دیگران منتقل می‌کند.

مردم قم در امر واکسیناسیون الگو باشند

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نیز در دیدار  بهرام عین اللهی با وی، با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در حوزه کرونا، اظهار کرد: باید از مجموعه تلاش‌های صورت گرفته و خدمات بهداشت و درمان و قدردانی کنیم، چراکه شاهد خدمات ارزشمندی در این عرصه هستیم. در قم اقدامات بسیار مؤثری در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت که از تلاش‌های بهداشت و درمان تشکر می‌کنیم.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، گفت: این دولت با تلاش مضاعفی که دارد روز تعطیل در برنامه خود نداشته و با تمام توان در راستای خدمات‎رسانی به مردم تلاش می‌کند.

وی با اشاره به واکسیناسیون صورت گرفته در استان، بیان کرد: انتظار است مردم قم در این عرصه نیز پیشتاز بوده و در امر واکسیناسیون تلاش بیشتری داشته و الگو باشند.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در راستای مقابله با کرونا و واکسیناسیون، گفت: یکی از اقدام‌های صورت گرفته رعایت مسائل بهداشتی در اماکن مذهبی مانند حرم‎ها و مساجد است که به‎خوبی رعایت شده و حتی بیشتر از فضاهای دیگر است که قدردان این مجموعه‌ها هستیم.

تردید در واکسیناسیون به سلامت مردم لطمه می‌زند

آیت‌الله عباس کعبی، در دیدار بهرام عین‎اللهی اظهار کرد: خدا را شاکریم که اولویت اول نظام و کشور که واکسیناسیون بود، با سرعت و شتاب انجام شده و یکی از حسنات دولت سیزدهم، شتاب در واکسیناسیون و ایجاد آرامش در مردم بوده است.

وی گفت: استقبال مردم ایران به رغم برخی مخالفت‌ها علیه واکسیناسیون، بسیار خوب بوده و در این حوزه نیز علما، مراجع و بزرگان قم، پیشتاز بوده‌اند.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

وی افزود: اوایل کرونا دیدگاهی وجود داشت که می‌خواست بین علم و دین، تقابل ایجاد کند، اما مقاله‌های زیادی در حوزه علمیه نوشته شد تا نشان دهند که هیچ تقابل و دوگانگی بین علم و دین وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید همواره دعا و مناجات کرد، اما این به معنی بی‌توجهی به سلامت و بهداشت نیست. رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه کرونا، همواره پیشتاز بوده‌اند و توصیه‌های ارزشمندی به مردم کرده‌اند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند و در این زمینه لازم است کارگروهی بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا در حوزه‌هایی مانند ارتقای نظام سلامت، فرهنگ‎سازی و مسائل فقهی پزشکی همکاری کنند.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: گروه‌های ضدواکسن که البته تعداد آنها در ایران زیاد نیست، در واکسیناسیون مردم علیه کرونا، تردید ایجاد می‌کنند که کار درستی نیست، از آیت‌الله کعبی که حسینیه‌شان در اهواز را برای واکسیناسیون شبانه روزی اختصاص داده، تشکر می‌کنیم.

عین‎اللهی افزود: با همین حمایت‌های مردمی خوشبختانه تاکنون ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و امیدواریم که به سرعت، پوشش واکسیناسیون در ایران افزایش یابد.

وی تأکید کرد: از نظر پزشکی و علمی، واکسیناسیون یک حقیقت است که به‌طور قطع می‌تواند در کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹، تأثیرهای بسزایی داشته باشد و مستندهای علمی آن هم در ایران و هم در سایر کشورها، وجود دارد.

علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر هستند

وزیر بهداشت همچنین در ادامه برنامه سفر خود به دیدار آیت‌الله‎العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید رفت و با ایشان گفت‎وگو کرد.

آیت‌الله سبحانی در این دیدار گفت: موضوع فقه با پزشکی همراه بوده و این همراهی ادامه‎دار است و علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر هستند.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

وی افزود: بعد از آمدن دولت جدید یک فرصت و اقدامات بسیار عظیمی را شاهد هستیم، که خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برای مردم در این مدت کوتاه انجام شده، که از شما قدردانی کرده و برای مجموعه دولت دعا می‌کنم.

عملیات اجرایی بیمارستان الهادی قم تسریع شود

همچنین بهرام سرمست، استاندار قم در دیدار وزیر بهداشت، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های صورت گرفته در ایام کرونا توسعه و بهسازی زیرساخت‌های درمانی استان بود، که به‎خوبی دنبال شد و خوشحال هستیم که توانستیم اقدامات مؤثری را در این حوزه برای همشهریان و هم استانی‌ها ارائه دهیم.

وی افزود: یکی از طرح‌های نیمه کاره قم بیمارستان الهادی است که جلسه‌های مختلفی در این خصوص برگزار و کمیته تخصصی به این نتیجه رسید تا این مجموعه به‎صورت یک مجموعه کلینیکی ویژه در خدمت همشهریان بوده و بتواند خدمات‎رسانی درمانی و بهداشتی انجام دهد.

استاندار قم گفت: از وزیر بهداشت تقاضا داریم که به تکمیل و تجهیز این مجموعه اقدام کرده تا بتوانیم این فضا را نیز در اختیار مردم قم قرار دهیم.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

وی همچنین به اقدام‌های صورت گرفته در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: قم جلسه‌های منظمی را در این خصوص برگزار و ستاد کرونای استان نیز فعالانه برگزار شد که نظرهای کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

سرمست‌ بیان کرد: قم آمادگی تبدیل شدن ایستگاه‌های واکسیناسیون به‌صورت شبانه‌روزی را نیز دارد که امیدواریم با تدبیر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم شاهد راه‎اندازی این مجموعه نیز باشیم.

پایان بخش سفر نیم روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار با آیت‌الله‎العظمی جوادی آملی بود که بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به قم

 

انتهای پیام
captcha