انعکاس برنامه‌های هفته وحدت در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4005819
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

انعکاس برنامه‌های هفته وحدت در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 25 مهرماه، مناسبت سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) را مورد توجه قرار داده و در کنار آن با انتشار رویدادهایی با محوریت هفته وحدت به پیشواز این هفته رفته‌اند.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها یکشنبه 25 مهرماه مناسبت‌های مختلف این روز را مورد توجه قرار داده‌اند، خبرگزاری فارس در یادداشتی به کشتارهای صورت گرفته در مساجد شیعیان کشور افغانستان پرداخته و مهر نیز از شروع جدید دوره حفظ تلفنی قرآن کریم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان خبر داده است.

تسنیم به بازگشایی جلسات آموزش قرآن کریم و معرفی جلساتی که در دوران کرونایی فعالیت می‌کنند پرداخته و ایسنا نیز از رفع فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام خبر داده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در یکی از خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و معارف از راه‌اندازی هیئات ویژه بانوان در کشور گفته است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی یادداشتی از «مرتضی نجفی قدسی» در مورد جنایت هولناک تروریست‌های داعشی در مسجد فاطمیه قندهار و به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر از نمازگزاران این مسجد، منتشر کرده است. این فعال قرآنی در یادداشت خود به بررسی چنین جنایاتی از دیدگاه قرآن پرداخته است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «سکوت در برابر این جنایات بر هیچکس جایز نیست و همه اقوام و ملت افغانستان باید این کشتارهای وحشیانه را محکوم کنند و با شیعیان ستمدیده افغانستان همدردی کنند. البته رسالت علمای اهل سنت در این بحث بسیار مهم است و از آنجا که غالب این گروه‌های تروریستی با افکار وهابی گونه، ریختن خون شیعیان و حتی دیگر مسلمانان غیر وهابی را بر خود جایز می‌شمرند. آنان باید همواره و آشکارا این قبیل جنایات ضد بشری را به اشد وجه محکوم کنند و به جوانانشان روشنگری کنند که هر گونه قتل نفس در اسلام حرام است، چه شیعه باشد و چه سنی باشد و یا حتی مسیحی و غیر مسلمان باشند، کسی حق ندارد خون دیگری را بر زمین بریزد و هر کس انسانی را بکشد در فرهنگ قرآن به مثابه آن است که تمامی انسانها را کشته است، لذا فرمود: «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است».

«سومین همایش «منادیان وحدت» با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود»، «راهبرد عبدالمطلب در برابر جاهلیت/ مردی که زمینه را برای ظهور اسلام فراهم کرد» و «تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۶ قرآن» بخش دیگری از عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز 25 مهرماه است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه طی گزارشی به آغاز فعالیت موسسات قرآنی همزمان با فروکش کردن کرونا در کشور پرداخته و طی آن به معرفی چند جلسه آموزش قرآن که این روزها در حال فعالیت هستند، پرداخته است. در مقدمه این گزارش آمده است: «با فروکش‌کردن موج‌های پی‌درپی بیماری کرونا در کشور، اندک‌اندک چراغ جلسات قرآن روشن می‌شود. جلساتی که طبیعتاً همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر زیادی بر روی آنها داشته است. برخی از این محافل در این دو سال که کرونا همه‌گیر شده به‌طور کلی تعطیل شدند و برخی دیگر اما شرایط بهداشتی را رعایت کردند و حتی یک روز نیز جلسه قرآن را تعطیل نکردند».

این خبرگزاری همچنین در مطلب دیگری که به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام «محمدمهدی امیری»، محقق و کارشناس اسلامی اختصاص یافته به مناسبت سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) پرداخته و در ادامه از رونمایی از سامانه «نظام هویت هوشمند موقوفات کشور» خبر داده است.

«۱۰ هزار بسته معیشتی از سوی مساجد تهران به دست نیازمندان می‌رسد»، «همراه با صحیفه سجادیه | ادعیه صحیفه فرامذهبی و فراملیتی است» و «دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: عادی‌سازی روابط با اسرائیل موجبات سرنگونی حکومت‌های منطقه را فراهم می‌کند» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین،‌ قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا زمان تهیه این گزارش در روز 25 مهرماه است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر نیز در بین خبرهای امروز خود به برگزاری دوره جدید طرح تلفنی حفظ قرآن کریم «مشکوة» اشاره کرده است. در این خبر آمده است: «سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، طی فراخوانی که در خصوص ثبت‌نام از نابینایان و کم‌توانان جسمی حرکتی انجام داد، توانست طی هشت ترم دو و نیم‌ماهه، تعداد ۱۰۰ نفر از این افراد را با حضور هفت نفر از اساتید شناخته‌شده حفظ، تحت آموزش‌های خود قرار دهد. فراخوان ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در این طرح همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول منتشر شد و علاقه‌مندان تا روز ۲۰ آذر سال جاری، که مقارن با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار است، مهلت دارند با مراجعه به سایت http://meshkat.isqa.ir/ فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند».

مهر در خبر دیگری از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان شیعه و سنی در دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داده است. این محفل روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در دانشگاه مذاهب اسلامی از ساعت ۲۰ الی ۲۱ برگزار خواهد شد. در این محفل «داوود امینی‌پور» به عنوان قاری اهل سنت و «حسین پورایوانی» به عنوان قاری شیعه به تلاوت قرآن خواهند پرداخت.

«بازگشت شرایط عادی در مسجد الحرام پس از شیوع کرونا» و «کارگاه تخصصی مصحف نگاری؛ تاریخ و اصول برگزار می‌شود» از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از لغو فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام خبر داده است. در این خبر آمده است: «منابع سعودی اعلام کردند که ملزومات مربوط به فاصله اجتماعی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در این دو مکان زیارتی لغو شده است. به این ترتیب، دیوارهای حائل و برچسب‌هایی که حدود ۲۰ ماه در مسجد پیامبر(ص) در شهر مدینه و اطراف کعبه در شهر مکه برای فاصله‌گذاری بین زائران و نمازگزاران ایجاد شده بود، از روز یکشنبه، یازدهم ربیع‌الاول به تقویم عربستان برابر با ۲۵ مهرماه برداشته شد و زائران به کعبه نزدیک‌تر شدند».

«ویدئو| اعتراض حوزویان قم به حوادث تروریستی افغانستان»، «بررسی تصویر پیامبر در ادبیات داستانی معاصر»، «حوزویان قم جنایات افغانستان را محکوم کردند»، «سومین همایش منادیان وحدت برگزار می‌شود» و «رساله الحقوق امام سجاد(ع) به دنبال ایجاد آرامش برای انسان است» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز 25 مهرماه در خبری از راه‌اندازی هیئات مذهبی ویژه بانوان خبر داده است. حجت‌الاسلام «مجید باباخانی»، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در شورای هماهنگی شبکه هیات مذهبی کشور گفته است: «هیات‌های مذهبی مخصوص خانم‌ها مظلوم هستند و باید هیات ویژه خانم‌ها و دخترخانم‌ها داشته باشیم».

این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام بهمن اکبری، رایزن فرهنگی پیشین ایران در عمان در مورد بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و تاثیر تحقق این مهم در عرصه بین‌الملل از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش در روز 25 مهرماه با انتشار یک مطلب معارفی به‌روزرسانی شده است. این مطلب به حدیثی از امام علی(ع) درباره بهترین دوست و یاور منتشر شده است: «خَیرُ اِخوانِکَ مَن دَعاکَ اِلى صِدقِ المَقالِ بِصِدقِ مَقالِهِ وَ نَدَبَکَ اِلى اَفضَلِ العمالِ بِحُسنِ اَعمالِه»؛‌ بهترین برادرانت (دوستانت)، کسى است که با راستگویى‌اش تو را به راستگویى دعوت کند و با اعمال نیک خود، تو را به بهترین اعمال برانگیزد.

میزان

خبرگزاری میزان نیز تا زمان تهیه این گزارش صفحه ادبیات، دین و اندیشه را با انتشار دو مطلب به‌روزرسانی کرده است. این دو مطلب با عناوین «سهم مترجم از فروش یک کتاب فقط ۱۰ درصد است!» و ««کوچ اصوات» منتشر شد / داستان صداهایی‌ است که از عالمی به عالم دیگر کوچ کرده‌اند» بر روی خروجی قرار گرفته است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری نشست «نگاهی متفاوت به قرآن کریم» خبر داده است. این نشست با سخنرانی «محسن اسماعیلی»، «سیدمجتبی حسینی» و «محسن چینی‌فروشان» همراه با رونمایی از کتاب «درآمدی بر قرآن‌پژوهی» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای مشاهده این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۸ به صفحه خانه اندیشمندان علوم انسانی در اینستاگرام مراجعه کنند.

«شجاعی جشوقانی از رویکردهای معاصر در تفسیر فلسفه‌ ابن سینا می‌گوید»، «کتاب «پروای دیگران» روی میز منتقدان»،‌ «تشریح سازمان وکالت ائمه توسط سفیر دوازدهم»، «بررسی پیشگیری، مداخله و درمان اعتیاد»، «بانوان محدث شیعه ورود زنان به فعالیت‌های اجتماعی را به تصویر می‌کشد» و‌ «چرا ما مستعد رفتار غیرعقلانی هستیم؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

انتهای پیام
captcha