اولین کارگاه «تربیت فرزند بدون تنبیه» در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد
کد خبر: 4015712
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

اولین کارگاه «تربیت فرزند بدون تنبیه» در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد

دارالقرآن شهرداری اسلامشهر در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و نشر آموزه‌های علمی و دینی، دوره آموزشی را با عنوان «تربیت بدون تنبیه» برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، دارالقرآن شهرداری اسلامشهر در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و نشر آموزه‌های علمی و دینی، اقدام به برگزاری دوره آموزشی را با عنوان «تربیت بدون تنبیه» برگزار کرد.
 
این کارگاه تخصصی، با حضور مهدی فاضلی، نویسنده و مدرس کشوری دوره‌های تربیت مربی آموزش کودک، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روانشناسی و دارنده رتبه اول جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن برای کودکان در کشور، در محل سالن همایش شهید بهشتی دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، برگزار شد.
 
در این کارگاه تخصصی که مربیان مهد قرآن دارالقرآن شهرداری اسلامشهر حضور داشتند، فاضلی، مدرس دوره، به تبیین موضوعاتی، چون تکنیک‌های دوستی با خود، نقشه راه کودک قانونمند و والدین مسئول، نقشه کودک باهوش و نقشه بهبود ارتباط والد و کودک پرداخت.

این کارشناش به ارائه راهکار‌های دوستی با خود پرداخت و اظهار کرد: برای موفقیت در زندگی می‌بایست تغییر را از خود شروع کنیم و روزانه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای ایجاد حال خوب در خود، وقت بگذاریم.

وی در ادامه، با اشاره به نقشه راه کودک قانونمند و والدین مسئول به ۵ ویژگی پدر و مادر خوب اشاره کرد و گفت: امنیت، مراقبت، آموزش، انضباط قاطعانه و انتظار واقع بینانه ۵ ویژگی پدر و مادر خوب است.
 
فاضلی، در پایان، به برخی از نکات آموزشی برای داشتن فرزندی باهوش اشاره کرد و گفت: قبل از خواب حتما برای او قصه بگویید، یکی از ویژگی‌های مثبت کودک خود را به طور دائم به او بگویید، خلاقیت فرزندتان را پرورش دهید، زمان استفاده از گوشی و تبلت را محدود کنید و اجازه دهید کودکتان ریسک کند و شکست بخورد.

در حاشیه این کارگاه تخصصی، محتوا‌های مرتبط نیز ارائه و فعالیت و عملکرد هر یک از مربیان توسط کارشناس برنامه مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام
captcha