بیداری و پیشرفت جهان اسلام به نفع کشورهای جهان است
کد خبر: 4016545
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
آیت‌الله‌العظمی مدرسی:

بیداری و پیشرفت جهان اسلام به نفع کشورهای جهان است

مرجع تقلید شیعیان در عراق با اهمیت دانستن بیداری و پیشرفت جهان اسلام، گفت: بیداری و پیشرفت جهان اسلام به نفع تمامی کشورهای جهان است، چراکه مانع مهاجرت از کشورهای اسلامی به سمت کشورهای غربی و گسترش امنیت می‌شود.

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی مرجع تقلید شیعیانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی، چهارم آذرماه در سخنرانی هفتگی خود، تأکید کرد: بیداری و پیشرفت جهان اسلام به نفع تمامی کشورهای جهان است، چراکه مانع مهاجرت از کشورهای اسلامی به سمت کشورهای غربی و گسترش امنیت می‌شود.

وی بیان کرد: جهان در آستانه بحران منابع نفتی است و کشورهای اسلامی ذخایر نفتی فراوانی دارند. غرب باید سیاست‌های خود را در برابر جهان اسلام تغییر دهد.

مؤلف تفسیر هدایت با بیان اینکه جنگ‌های صلیبی که بر ضد جهان اسلام شکل گرفت تا به امروز نیز ادامه دارد، گفت: اشغال فلسطین و واگذاری آن به گروه‌های صهیونیستی از جمله همین جنگ‌ها بر علیه اسلام است.

وی اظهار کرد: بعد از حملات 11 سپتامبر، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده اصرار داشت که پاسخ این حملات باید شامل جهان اسلام نیز شود، و از این پاسخ با عنوان جنگ صلیبی نام برد، با اینکه ایجاد و تقویت‌کننده عاملان آن حملات تروریستی خود آمریکا و جهان غرب بود.

آیت‌الله مدرسی از رهبران ادیان خواست که در راستای هدایت سیاست‌های جهانی برای پایان دادن به درگیری‌ها و خاموشی شعله جنگ‌ها، تلاش کنند و بدانند که جنگ هیچ نفعی ندارد و برای همگان ویرانگر خواهد بود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha