پژوهش، منعکس‌کننده قوت و قدرت آموزش است
کد خبر: 4016658
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
معاون پژوهشی المصطفی در گفتگو با ایکنا:

پژوهش، منعکس‌کننده قوت و قدرت آموزش است

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه از تشکیل سه کمیته تخصصی به منظور برپایی هر چه بهتر نمایشگاه دستاورد‌های جامعةالمصطفی در هفته پژوهش خبر داد.

حجت‌الاسلام مجیدعبادی، معاون پژوهشی المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه، روز شنبه ششم آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی برای عرضه محصولات و دستاورد‌های پژوهش است تا آسیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها شناسایی شود و مدیران، فعالان و متولیان امور پژوهشی برای ارتقای برنامه‌های پژوهشی بر اساس اولویت‌ها اقدام علمی داشته باشند.

وی، با بیان اینکه پژوهش، منعکس‌کننده قوت و قدرت آموزش است، تصریح کرد: در کنار مباحث آموزشی، دو رکن «مباحث فرهنگی – تربیتی» و «مباحث پژوهشی» مطرح است، لذا تردیدی نیست که با نبود آموزش صحیح، پژوهش آسیب خواهد دید و با نبود پژوهش درست و نظام‌مند، ضعف مسائل تربیتی را خواهیم داشت.

عبادی اهمیت مسائل پژوهشی را دستمایه‌ای برای بررسی مباحث مربوط به پژوهش و برنامه‌ریزی هر چه بهتر به منظور برگزاری برنامه‌های پژوهشی در هفته پژوهش عنوان کرد و افزود: در همین راستا، پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی هفته پژوهش داده شد.

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی، از تأسیس «شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش» با تدبیر دبیرخانه دائمی هفته پژوهش خبر داد و افزود: این شورا متشکل از رؤسا و معاونان پژوهشی مراکز المصطفی است که برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های پژوهشی در هفته پژوهش، سه کمیته«علمی»، «اجرایی» و «ارتباطات و اطلاع‌رسانی» را تشکیل داده‌اند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با تأکید بر مشارکت مدیران و کارشناسان ادارات مختلف المصطفی در اجرای برنامه‌های هفته پژوهش، بیان کرد: یکی از امتیازات هفته پژوهش امسال، مشارکت همه معاونت‌ها و بخش‌های جامعةالمصطفی در برنامه‌های هفته پژوهش است؛ در نمایشگاه هفته پژوهش، غرفه‌هایی تعبیه شده است تا بخش‌های دیگر المصطفی نیز محصولات پژوهشی خود را به نمایش بگذارند.

وی، ضمن تأکید بر حضور و مشارکت مدارس پیوسته در برنامه‌های این هفته که از ۲۰ لغایت ۲۵ آذرماه آغاز خواهد شد، توجه ویژه به آثار پژوهشگران و طلاب را بسیار مهم ارزیابی کرد.

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی با اشاره به راه‌اندازی غرفه نشریات در نمایشگاه، ارائه نشریات جامعةالمصطفی را در غرفه‌ای جداگانه، موجب انعکاس بهتر فعالیت‌های پژوهشی المصطفی در قالب نشریات توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha