هجوم ویروس کرونا به افراد واکسن نزده در موج جدید
کد خبر: 4017113
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

هجوم ویروس کرونا به افراد واکسن نزده در موج جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مردم قم همچنان نسبت به تزریق واکسن کرونا تردید دارند که باید اقناع‌سازی لازم انجام شود، گفت: در موج جدید کرونا که کشورهای اروپایی را گرفتار کرده‌ است، به‌طور حتم افرادی که واکسن نزده‌اند، مورد هجمه بیشتر ویروس قرار دارند.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تبدیل شدن وضعیت کرونایی قم به رنگ آبی، اظهار کرد: این وضعیت به‌ شرطی پایدار خواهد بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در صورت توجه نکردن به آن، دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از جمله موارد مهمی است که نباید فراموش کنیم و همواره در راستای توجه و اهتمام به این موارد کوشا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: حدود ۷۰ درصد مردم قم از واکسن استفاده کرده‌اند و ۱۰ درصد نیز افراد واکسن هراس بوده و ۲۰ درصد هم همچنان تردید دارند که باید اقناع‌سازی لازم انجام شود.

قدیر با اشاره به اینکه قم بیشترین مرکز واکسیناسیون را دایر کرده اما در تزریق واکسن، کمترین سهم را داشته است، یادآور شد: در موج جدید کرونا که کشورهای اروپایی را گرفتار کرده‌ است، به‌طور حتم افرادی که واکسن نزده‌اند، مورد هجمه بیشتر ویروس قرار دارند.

انتهای پیام
captcha