بیانیه حماس درباره انفجار اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان
کد خبر: 4020107
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

بیانیه حماس درباره انفجار اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان

حماس ضمن تکذیب شایعات پیرامون انفجار نیمه شب گذشته در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان تأکید کرد که اخبار حاکی از قربانی شدن ده‌ها نفر در این حادثه صحت ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حماس درباره حادثه وقوع انفجار در اردوگاه برج الشمالی در جنوب لبنان بیانیه‌ای را صادرکرد.

در این بیانیه آمده است: پس از بررسی شرایط این حادثه با شنیدن سخنان شاهدان عینی و کسانی که در نزدیکی حادثه بودند، برایمان روشن شد که علت آن اتصالی برق در انباری حاوی مقداری سیلندرهای اکسیژن و گاز مخصوص بیماران کرونایی و مقداری مواد شوینده، ضدعفونی کننده و مواد اولیه‌ مقابله با کرونا رخ داده است.

حماس گفت: این آتش‌سوزی به برخی از اموال، خسارت وارد کرده، اما محدود بوده و خداوند متعال را برای حفظ و عطای رحمت و لطف خود سپاسگزاریم.

این جنبش افزود: ما در حماس ضمن ابراز تأثر از وقوع این حادثه به شعور و مسئولیت‌پذیری جامعه فلسطینی در لبنان از طریق همبستگی و انسجام با لبنان درود می‌فرستیم.

در این بیانیه آمده است: حماس همچنین به استواری و بزرگواری مردم ما در اردوگاه البرج الشمالی درود می‌فرستد و احساس مسئولیت و رفتار شایسته آنها را در برخورد با این رویداد می‌ستاید. این اردوگاه در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کرده و به حق بازگشت به فلسطین پایبند است.

در این بیانیه آمده است: به راه افتادن موج اطلاعات نادرست رسانه‌ای و انتشار اخبار کذب به دنبال این رویداد محکوم است و تأکید می‌کند که اخبار منتشر شده در مورد علل حادثه و کشته شدن ده‌ها نفر، چیزی جز اخبار ساختگی و غیرواقعی نیست. ما همچنین تأکید می‌کنیم که حماس هیچ ارتباطی با هیچ بیانیه‌ای که در مورد این حادثه صادر شده است، ندارد.

حماس همچنین از همه نهادهای بهداشتی و امدادرسانی و دفاع مدنی لبنان در مهار فوری آتش‌سوزی قدردانی کرد.

رسانه‌های خبری شب گذشته از وقوع انفجار در اردوگاه «البرج الشمالی» در شهر صور در جنوب لبنان خبر دادند و مدعی شده بودند که این انفجار ناشی از آتش‌سوزی در انبار مهمات در این اردوگاه بوده و بیش از 15 کشته و زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha