نفوذ شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی با لباس اسلامی
کد خبر: 4022849
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
شیخ صبری هشدار داد:

نفوذ شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی با لباس اسلامی

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی نسبت به روش‌های جدید شهرک‌نشینان برای یورش به مسجدالاقصی هشدار داد.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از اللواء، یک شبکه عبری‌زبان گزارشی پخش کرده است که نشان می‌دهد گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست در حالی که لباس اسلامی به تن دارند، در حال تمرین نماز مانند مسلمانان هستند و همچنین خود را برای یورش به مسجدالاقصی و انجام آزادانه مراسم تلمودی در این مکان مقدس آماده می‌کنند.
 
در این راستا، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی ضمن هشدار نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها گفت: هدف صهیونیست‌ها از این روش‌ها آن است که نگهبانان مسجدالاقصی را از اینکه متوجه ترفند آنها نشده‌اند شرمگین کنند. با وجود اینکه می‌دانند نگهبانان، بسیاری از شهرک‌نشینان را که تلاش می‌کنند وارد مسجدالاقصی شوند دستگیر می‌کنند.
 
وی افزود: پوشیدن لباس اسلامی توسط صهیونیست‌ها وجود خطر احتمالی برای مسجد‌الاقصی را نشان می‌دهد چرا که این شهرک‌نشینان ممکن است به مسجدالاقصی و مسلمانان خسارت وارد کنند؛ لذا نگهبانان مسجد و نمازگزاران مسلمانان باید برای شناسایی این متجاوزان هوشیار باشند.
 
صبری با اشاره به نقش اداره اوقاف در این زمینه گفت: نقش این اداره بسیار مهم و حساس است و لازم است که زمام امور را به دست گرفته و به نیروهای اشغالگر صهیونیست اجازه مداخله در امور مسجد‌الاقصی را ندهند.
 
یکی از کارمندان اداره اوقاف نیز بیان داشت که میزان هشیاری و آمادگی نگهبانان مسجدالاقصی بالا رفته است و آنها هرگونه تلاش شهرک‌نشینان صهیونیست برای ورود به این مسجد را زیر نظر دارند.
 
وی افزود: نگهبانان طی روزهای گذشته ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست را که سعی در نفوذ به مسجد‌الاقصی داشتند از ورود به مسجد بازداشتند، زیرا تجربه نگهبانان به آنها این امکان را می‌دهد که شهرک‌نشینان را حتی اگر لباس اسلامی به تن داشته باشند، شناسایی کنند.
 
از سوی دیگر، شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی گزارش شبکه عبری‌زبان در خصوص نیرنگ زدن شهرک‌نشینان صهیونیست به نگهبانان مسجد و نفوذ با لباس اسلامی را تکذیب کرد و گفت: هدف از این گزارش، نشر اخباری درباره شرمگین کردن نگهبانان مسجدالاقصی بوده است.
 
الکسوانی تأکید کرد: این گزارش اسرائیلی حاوی پیامی خباثت‌آمیز و در شرایطی است که وضعیت مسجدالاقصی به هم ریخته و فشارها بر دولت رژیم صهیونیستی افزایش یافته است تا به شهرک‌نشینان جهت برگزاری مراسم عبادی در نخستین قبله مسلمانان اجازه ورود داده شود.
انتهای پیام
captcha