ابراز امیدواری مدافعان حقوق مسلمانان نیجریه برای پایان خشونت‌ها در سال جدید
کد خبر: 4025066
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

ابراز امیدواری مدافعان حقوق مسلمانان نیجریه برای پایان خشونت‌ها در سال جدید

گروه مدافع حقوق مسلمانان نیجریه در پیام خود به مناسبت سال نوی میلادی ابراز امیدواری کرد که خشونت‌ها در این کشور پایان پیدا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Post، اسحاق آکینتولا(Ishaq Akintola)، مدیر MURIC، در پیام خود به مناسبت سال نوی میلادی گفت که نیجریه‌ای‌ها باید با متوقف کردن تمام اعمال جنایتکارانه، انتشار اخبار جعلی و سخنان نفرت‌انگیز و با اتخاذ نگرش مثبت نسبت به کشورشان در آغاز سال جدید 2022، شکرگزار خداوند باشند.

آکینتولا تصریح کرد: خداوند به این کشور رحم کرده است زیرا در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر زلزله، آتشفشان، رانش زمین، آتش‌سوزی و غیره را تجربه می‌کنند، نیجریه از بلایای طبیعی عاری بوده است. 10 بلای طبیعی تنها در سال 2021 جهان را تکان داد اما هیچ یک در نیجریه رخ نداد. با این وجود، نیجریه‌ای به دست خود بلایایی مانند کشتن و مجروح کردن دیگران (تنش‌های دینی و قومی) و تخریب اموال عمومی و خصوصی به وجود آوردند.

مدیر MURIC در پیام خود با اشاره به سخنان تفرقه‌انگیز و خطرات آن برای اتحاد مردم این کشور اعلام کرد: ما هشدار می‌دهیم که اخبار جعلی، سخنان نفرت‌انگیز و موعظه‌های تحریک آمیز این قابلیت را دارند که نیجریه‌ای‌ها، به‌ویژه جوانان را گمراه کنند. نتیجه نهایی می‌تواند بحران قومی یا مذهبی با ابعاد غیرقابل تصوری باشد که منجر به کشتار گسترده و تخریب اموال شود.

 وی افزود: MURIC از نیجریه‌ها می‌خواهد که با آغاز سال جدید 2022، نگرش مثبتی نسبت به کشور خود اتخاذ کنند. باید از انجام اعمالی که می‌تواند باعث بروز بلایای خودساخته در سرزمینی شود که خداوند آن را پاکیزه و مصون از بلایای طبیعی قرار داده است، بپرهیزیم.

انتهای پیام
captcha