ویژگی مکتب سردار سلیمانی، نگاه روزآمد و کارآمد به مکتب انبیاست
کد خبر: 4025883
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

ویژگی مکتب سردار سلیمانی، نگاه روزآمد و کارآمد به مکتب انبیاست

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در این سازمان تأکید کرد: ویژگی مکتب شهید سلیمانی، نگاه روزآمد و کارآمد به مکتب انبیاست که ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و انسان‌دوستی در آن موج می‌زند.

ویژگی مکتب سردار سلیمانی، نگاه روزآمد و کارآمد به مکتب انبیاستبه گزارش خبرنگار ایکنا، همایش ویژه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» امروز، 13 دی‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد و شخصیت‌های داخلی و خارجی نیز در آن مشارکت و به صورت حضوری و مجازی سخنرانی کردند.

در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و با تلاوت قرآن، انجیل، تورات و اوستا آغاز شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دل‌ها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی‌گری در منطقه، به ایراد سخن پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی در این همایش گفت: قرآن کریم در آیه 169 سوره آل عمران می‌فرماید: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ: هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار بلكه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند»، ما درک درستی از موت و حیات نداریم و عموما درک ما از این مسئله کامل نیست.

وی افزود: شهدا از افرادی هستند که از دنیای فانی رخت بستند؛ اما تأثیرات عمیقی از خود بر جای گذاشتند، سردار سلیمانی از جمله این شهداست که گرچه در زمین خاکی نیست؛ اما تأثیرات فراوانی در جامعه جهانی دارد.

ایمانی‌پور در ادامه بیان کرد: ما انتظار داریم که به شهید نگاه نشود، بلکه با شهید نگاه شود. با شهید نگاه شود یعنی افق نگاهمان را با شهید یکسان کردن، آرمان‌های بلند آن را دیدن و بر آن آرمان‌ها پا فشردن.

سردار سلیمانی؛ نقطه کانونی مقاومت

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی بسیج افکار عمومی در مسیر حق و یکی از توفیقات آن شهید، زنده نگهداشتن موضوع مقاومت در منطقه بود و او نقطه کانونی مقاومت در منطقه شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین تأکید کرد: شهید سلیمانی فقط حماسه‌ساز نبود؛ بلکه گفتمان‌ساز بود و گفتمان ماندگار مقاومت را ترسیم کرد؛ مقاومت در برابر ظلم و هر آنچه آزادی را به مخاطره می‌اندازد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، نگاه روزآمد و کارآمد به مکتب انبیا بود که ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و انسان‌دوستی در آن موج می‌زند، رمز جاودانگی هر چیزی، پیوند با وجود جاودانه یعنی خداست، هر چیزی که رنگ خدایی بگیرد، به دلیل اتصال با خدا ماندگار می‌شود، شهید سلیمانی رنگ خدایی داشت و به همین دلیل ماندگار شد. سردار سلیمانی خدمت به خلق را در راستای عبادت و شکر نعمات الهی به انجام رساند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور اظهار کرد: او یکی از شخصیت‌های ملی و امتی و بین‌المللی‌ترین شخصیت جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای پیگیری حقوقی مسئله شهادت این شهید تلاش خواهد کرد؛ زیرا این مسئله نه تنها به امنیت ایران؛ بلکه به امنیت منطقه و جهان آسیب زد.

انتقام‌گیری با خروج فرهنگی آمریکا از منطقه 

وی همچنین گفت: مهم‌ترین مسئله برای انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی، خروج فرهنگی آمریکا از منطقه است که مطالبه مردم بوده و خواهد بود.

بنا بر این گزارش، در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف رواداشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و .... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

همچنین از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی و از خانواده‌های شهدا از پیروان ادیان مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha