گردهمایی دوستداران حاج قاسم در باکو + عکس
کد خبر: 4026126
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

گردهمایی دوستداران حاج قاسم در باکو + عکس

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور دوستداران این شهید و شخصیت‌های دیپلماتیک دیروز دوشنبه، 13 دی ماه در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد.

گردهمایی دوستداران حاج قاسم در باکو + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در باکو، در این مراسم که بیش از یکصد نفر از دیپلمات‌ها، کارگزاران نظام و دیگر دوستداران مکتب حاج قاسم حضور داشتند، سیدعباس موسوی سفیر کشورمان در باکو اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی هم در حوزه نظامی و هم در حوزه سیاسی شخصیت بزرگی بود که با حضور وی در کنار دیپلمات‌های کشورمان، دوبال دیپلماسی و میدانی سیاست خارجی ما تکمیل شد.

موسوی افزود: شهید سلیمانی در ایده‌پردازی و ولایت‌مداری زبانزد عام و خاص بود و حضورش در همه میدانها، همراه با عشق و صفای باطنی بود و با محبت و عشق و ملاطفت مراوده می‌کرد و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شهادت حاج قاسم سلیمانی را ضایعه بزرگی برای ایران و امت اسلامی دانست و افزود: شهادت وی همچون زمان حیاتش موجب بالندگی نظام اسلامی و تربیت نیروهای ولایی و شجاع در آینده خواهد شد.

استکبار‌ستیزی و ظلم‌ستیزی در مکتب حاج قاسم

قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان در باکو نیز ضمن تجلیل از شخصیت جهانی سردار دلها‌، وی را نه فقط مختص ایران بلکه متعلق به جهان اسلام و انسانیت دانست و گفت: شهید حاج قاسم به همان اندازه که به فکر تشیع و آزادسازی مناطق شیعی بود‌، برای آزادی اهل سنت و حتی انسانهای دیگری که تحت ظلم و ستم قرار گرفته بودند تلاش می‌کرد و آنچه برای او مهم بود استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی بود و لذا او نه فقط  شهید راه وطن بلکه شهید راه انسانیت بود.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: افکار شهید حاج قاسم در حوزه مقاومت، شهادت، ایثار، معنویت، عشق و صلح متعلق به همه جوامع انسانی است و برای همین است که مخاطبین زیادی در همه جوامع پیدا کرده است و مکتب شهید سلیمانی در حال رواج گرفتن و بسط یافتن است.

جواد فروتن، وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم ضمن تجلیل از شخصیت شهید حاج قاسم، وی را در حوزه نظامی و سیاسی و فرهنگی به عنوان یک الگو معرفی کرد که باعث قدرت گرفتن کشور در همه عرصه‌ها شد.

وی افزود: مکتب حاج قاسم که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم مورد تأکید قرار گرفته بود همان صدق و اخلاص است که توانسته است در دل‌های همه آزادگان رسوخ کند.

الگوی ولایت‌پذیری و معنویت

حجت‌الاسلام والمسلمین میرسلام، معاون نماینده ولی فقیه در باکو نیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در ولایت‌پذیری و معنویت  یکی از الگوهای جامعه دینی دانست و گفت‌: شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس هر دو زحمات و جانفشانی‌های زیادی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن داشتند و موجب عزت ایران اسلامی شدند.

وی یادآور شد: تشییع جنازه این دو شهید در تاریخ اسلامی کم نظیر بود و این امر نشان می‌دهد که وی ملتی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت در دوره معاصر بود که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بدان تأکید فرمودند.

در طول این برنامه چند نفر از دوست داران مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز به شعرخوانی و مداحی پرداختند.

انتهای پیام
captcha