درخواست «محمود عباس» برای آزادی 25 اسیر امنیتی فلسطین
کد خبر: 4032381
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
روزنامه صهیونیستی نوشت:

درخواست «محمود عباس» برای آزادی 25 اسیر امنیتی فلسطین

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» از درخواست محمود عباس از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آزادی 25 اسیر امنیتی فلسطین خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحرونوت امروز یکشنبه، 10 بهمن‌ماه به نقل از منابع فلسطینی نوشت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در نخستین دیدار خود با بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در ماه آگوست گذشته در منزل عباس در رام‌الله برگزار شد، از وی خواسته است تا این رژیم 25 اسیر امنیتی فلسطین را آزاد کند.
 
طبق نوشته این روزنامه صهیونیستی، محمود عباس خواستار آزادی اسرای امنیتی منتسب به جنبش فتح که پیش از امضای توافقنامه اسلو از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند، و همچنین اسرای بیمار و کهنسال فلسطینی شد، اما بنی‌گانتز هیچ پاسخ مثبت یا منفی به درخواست او نداد و تنها گفت که «این موضوع بررسی خواهد شد!».
 
یدیعوت آحرونوت نوشته است: آخرین باری که اسرائیل اسرای فلسطینی را بر اساس توافق با مقامات فلسطینی آزاد کرد، سال 2013 میلادی بود که در آن زمان 78 اسیر فلسطینی را در 3 دسته که بیشتر آنها از اعضای جنبش فتح بودند، آزاد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شد که دسته چهارم اسرای فلسطینی نیز آزاد شوند اما به دلیل ناکامی مذاکرات مقامات فلسطینی و اسرائیلی، این اقدام صورت نگرفت.
 
طبق نوشته این روزنامه، عباس در دیدار با بنی گانتز بر اهمیت تحکیم جایگاه جنبش فتح تأکید کرده است.
 
مقامات ارشد نظامی اسرائیل گفته‌اند که با آزادی برخی از اسرای جنبش فتح که ده‌ها سال است در زندان به‌سر می‌برند مخالفتی ندارند، اما منابع اطلاعاتی بعید دانسته‌اند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی را آزاد کند، حتی اگر کهنسال باشند.

انتهای پیام
captcha