توفیق طرح قرآنی آستان مقدس عباسی در ترویج فرهنگ دینی
کد خبر: 4035163
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

توفیق طرح قرآنی آستان مقدس عباسی در ترویج فرهنگ دینی

رئیس مجمع قرآن کریم آستان مقدس عباسی طرح سالانه موسوم به «کیف قرآنی» در آموزش علوم قرآنی و سیره پیامبر و اهل بیت(ع) را در استان بابل عراق موفق ارزیابی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، احمد الشیخ علی، رئیس مجمع علمی قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) طرح موسوم به کیف قرآنی در استان بابل عراق را در راستای ایجاد پایگاه قرآنی و نسل مسلح به فرهنگ قرآن و سیره پیامبر و اهل بیت(ع) توصیف کرد.

 الشیخ علی این سخنان را در جریان بازدید برای اطلاع از روند آموزشی اجرای این طرح در مجموعه آموزشی العمید وابسته به آستان عباسی در استان بابل بیان داشت.

شیخ علی همچنین تصریح کرد: آستان مقدس حضرت عباس(ع) بخش وسیعی از توجهات خود را به فعالیت‌ها و رویدادهای قرآنی اختصاص داده و تمام امکانات را برای برپایی آنها به کار گرفته است که از جمله، این طرح مبارک قرآنی است که نتایج آن در سطح قرآنی استان بابل به منصه ظهور رسیده است.

او افزود: این نسخه از طرح که به همت شعبه مؤسسه قرآن کریم بابل وابسته به مجمع علمی قرآن کریم آستان مقدس حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود؛ علاوه بر رویکرد کلی خود شامل برخی دروس با توجه به تخصصی شدن هر محور آن می‌شود.

این مسئول آستان مقدس عباس تصریح کرد: جمعی از اساتید به منظور نظارت و ارائه این دروس در علوم قرآن کریم، تفسیر، وقف و مقدمات، روش تدریس، زبان عربی، صوت، نغمات، تحقیق و همچنین فقه و سایر دروس اعتقادی انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: شعبه مؤسسه قرآنی آستان عباسی در استان بابل برای ادامه این طرح که در سال 2017 راه‌اندازی شده، توانمندی‌ها و انرژی‌های خود را به کار گرفته است و برگزاری سالانه آن نشانه اهتمام شدید به آموزش قرآن کریم با روش‌های نوین علمی است.

انتهای پیام
captcha