لزوم صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
کد خبر: 4047792
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد:

لزوم صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان بر صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان با هدف ارتقای کیفیت، کاهش هزینه ساخت و مدت زمان اتمام پروژه‌ها تأکید کرد.

 استاندار سیستان و بلوچستان به گزارش ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در ششمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن که شامگاه، 19 فروردین در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در رونق تولید نهضت ملی مسکن نقش مهمی را می توانند ایفا نمایند، اظهار کرد: از آنجایی که یکی از نیازهای کنونی برای مدیریت نیاز مسکن در جامعه وارد کردن فناوری به عرصه ساخت و ساز برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌هاست ضروری است کارخانه سازه های پیش ساخته بخش مسکن در استان راه اندازی شود.

وی گفت: سهمیه استان سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن در افق چهارساله ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است که تحقق آن علاوه بر خانه دار شدن اقشار کم در آمد تحولات اقتصادی و اشتغال بخش قابل توجهی از افراد جویای کار استان را به همراه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر شناسایی پروژه‌های مسکن متوقف مانده در استان، استفاده از ظرفیت ‌ای داخلی استان نظیر نیروی انسانی و مصالح ساختمانی در اجرای پروژهای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مدنظر قرار گرفتن آموزش فنی حرفه‌ای در تمامی مشاغل مرتبط با حوزه مسکن و تامین مسکن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر شورای تامین مسکن استان سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: پیشرفت فیزیکی کل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه تحت پوشش دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب و بنیاد مسکن افزون بر ۲۹ درصد است که در مجموع در کل استان زمینه ساز اشتغال حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر گردیده است.

عطاء اله اکبری افزود: همچنین در مرحله جدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن نیز در سراسر سیستان و بلوچستان ۱۸۷ هزار و ۱۸۹ نفر از مهر تا اسفند ماه سال گذشته اقدام به نام نویسی کرده اند که تاکنون اطلاعات ۲۶ هزار و ۹۰۵ نفر تایید نهایی شده است.

وی با قدرانی از مساعدت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶ هزار و ۲۴۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به بانک معرفی شده اند که از این حیث نیز این استان در تراز برتر قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون سازندگان جهت دریافت تسهیلات بیش از ۵۷۳ میلیارد تومان قرارداد مشارکت با بانک مسکن منعقد کردند که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌ها تزریق و باعث شتاب در اجرای پروژه‌ها شده است.

انتهای پیام
captcha