نگاه همه‌جانبه قرآن از ویژگی اعجاز محتوایی کلام وحی است + فیلم
کد خبر: 4049781
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی:

نگاه همه‌جانبه قرآن از ویژگی اعجاز محتوایی کلام وحی است + فیلم

قائم مقام جامعةالقرآن در مراسم تجلیل از 16 حافظ و قاری نوجوان و جوان از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) واحد بانوان اراک، به جامعیت و نگاه همه جانبه قرآن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطباییبه گزارش ایکنا، همایش تجلیل از ۱۶ حافظ و قاری نوجوان و جوان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) واحد بانوان اراک با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی، قائم‌مقام مؤسسه و سایر مسئولان شهری و مربیان و قرآن‌آموزان مؤسسه و قرآن‌آموزان مرکز الغدیر و دو مدرسه وابسته به مؤسسه و همچنین شعبه خردسالان واحد اراک در فرهنگسرای شهر صنعتی اراک برگزار شد.

این همایش با تلاوت و اجرای قاریان و حافظان امیرمحمد نعمتی، دانش‌آموز پایه پنجم، ستاره اسکندری، حافظ ۱۳ ساله و قاسمی، قاری استانی همراه بود.

سپس فاطمه علیمحمدی، مدیر جامعة‌القرآن الکریم واحد بانوان شهر اراک به ارائه گزارش از فعالیت‌های این شعبه پرداخت. در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، قائم مقام مؤسسه با اشاره به اینکه «لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ؛ هیچ گونه باطلى، نه از پیش رو و نه از پشت سر، به سراغ قرآن نمى‏‌آید» اظهار کرد: چرا که قرآن از سوی خداوند باریتعالی است، بنابراین همه جانبه است «وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ» و هیچ باطلی در قرآن وجود ندارد و هر اعتقاد درست و اخلاق شایسته در قرآن آمده و از سوی دیگر، ما را از اعمال زشت بر حذر کرده است.

طباطبایی با اشاره به ویژگی اعجاز محتوایی کلام وحی و جامعیت قرآن، اظهار کرد: چنانکه حضرت علی (ع) از همان زمان این توصیه را به ویژه به اصحاب خاص خود داشتند و فرمودند «مراقب باشید دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرند در حالی که شما در عمل به قرآن از آنها اولی‌تر هستید».

حسن ختام این مراسم اجرای گروه تواشیح و همخوانی، تجلیل از ۱۶ حافظ کل قرآن مؤسسه و ۱۲ خیّر (که همواره مرکز را مورد حمایت خود قرار می‌دهند) و ۱۰ نفر از قرآن‌آموزان دارای رتبه‌های برتر کشوری و استانی و خانواده شهدای استان بود.

انتهای پیام
captcha