تقدیر از تدوین سند قرآنی سمنان
کد خبر: 4071643
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

تقدیر از تدوین سند قرآنی سمنان

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سمنان در افق ۱۴۱۰ قدردانی کرد.

تقدیر از تدوین سند قرآنی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته 26 تیر در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن قدردانی از تدوین سند چشم‌انداز توسعه ‌های قرآنی استان سمنان در افق ۱۴۱۰ گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم که به قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت و سعادت عمل کنیم.

فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار اظهار کرد: سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سمنان در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی استان در اردیبهشت ۱۴۰۰ رونمایی شده است.

وی با بیان اینکه این سند که چشم‌انداز ۱۰ ساله فعالیت‌های قرآنی استان سمنان را ترسیم کرده افزود: سند در شش فصل و ۶۳ صفحه توسط دفتر امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تدوین و ارائه شده است.

فلاح فصل‌های شش‌گانه این سند را شامل تعاریف، اصطلاحات متعارف در فعالیت‌های قرآنی، چالش‌ها، ضعف‌ها ، فرصتها و آسیب‌ها، چشم‌انداز و اهداف کلان، راهبردهای کلان و برنامه‌های عملیاتی، نظام اجرایی، وظایف دستگاه‌های مرتبط، تشکل‌ها و موسسات قرآنی و الزامات اجرایی برنامه‌های متداول در چارچوب فعالیت‌های قرآنی برشمرد.

به گفته وی؛ در تدوین سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سمنان ظرفیت‌های بومی استان سمنان مورد توجه قرار گرفته و اسناد بالادستی از جمله بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، قانون اساسی و منشور توسعه قرآن و ماموریت‌های قرآنی هر دستگاه اجرایی که شامل هفت دستگاه است نیز مورد تاکید بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متذکر شد: در این سند مجموعه‌ای از برنامه‌ها و عملیات اجرایی به منظور پویایی و ایجاد شرایط در فعالیتهای قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است.

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن وعترت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان نیز سند توسعه فعالیت‌های قرآنی را محور فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی با هدف هم افزایی دستگاهها و نهادهای مرتبط با قرآن استان سمنان درسال ۱۴۰۱ دانست وافزود: برنامه‌ها قرآنی دراستان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره ملی آیات شامل ‌گویی قرآن،هنرهای مفهومی قرآن، صنایع دستی و مطبوعات و رسانه در استان سمنان گفت: سال گذشته ۲۰۰ فعالیت درقالب سند اهم از آموزشی ،تبلیغی و ترویجی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha