سلوک معنوی مرحوم آیت‌الله ناصری تداوم دارد
کد خبر: 4080845
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

سلوک معنوی مرحوم آیت‌الله ناصری تداوم دارد

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با تسلیت رحلت عالم ربانی و استاد اخلاق، آیت‌الله محمدعلی ناصری در پیامی آورده است: راه و روش و سیر و سلوک معنوی و اخلاقی این عالم بزرگوار به‌واسطه نسلی که خود تربیت‌کننده آن‌ها بود به فضل الهی تداوم دارد.

آیت‌الله محمدعلی ناصری مجتهد،

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، در پی درگذشت عالم ربانی و استاد اخلاق جهان اسلام، آیت‌الله محمدعلی ناصری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعيدی ابواسحاقی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری، پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم عامل و عارف صمدانی حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی اصفهانی رحمة الله عليه موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

این عالم ارزشمند و الهی در طول سالیان متمادی، خدمات ارزنده‌ای را به امت اسلامی و حوزه‌های علمیه ارائه کردند. ایشان در سیر و سلوک علمی و معنوی از محضر اساتید بزرگ علم و اخلاق بهره‌مند شدند و در علم و عمل خود نیز شاگردان زیادی را پرورش دادند.

ایشان در عرصه علمی بهره‌مند از حوزه علمیه نجف بود؛ همانجا نیز در عرصه علمی و اخلاقی و عرفانی با عالمان و عارفان بنامی آشنا و از محضرشان کسب فیض نمود.

آن عالم ربانی بعد از بازگشت از نجف در شهر اصفهان مخصوصاً در مسجد کمر زرین با ارشادات خود شمع محفل طلاب و روحانیون و متدینین بوده است.

سالیانی که این حقیر در اصفهان توفیق تحصیل داشتم این عالم بزرگوار را شخصیتی معظم و باجذبه و تأثیرگذار یافتم.

در آن سال‌ها طلاب بر خود فرض می‌دانستند که حداقل در درس اخلاق مسجد کمرزرین ایشان که برای عموم برگزار می‌شد، حاضر شوند و عدم حضور خود را یک خسران تلقی می‌کردند.

مدرسه علمیه‌ای که این استتد اخلاق تأسیس کرد از مدارسی بود که طلاب و فضلای بسیار خوب و ترازی را تربیت می‌کرد و بسیاری از ایشان هم‌اکنون در عرصه‌های گوناگون در خدمت به نظام اسلامی موفق عمل کرده‌اند.

راه و روش و سیر و سلوک معنوی و اخلاقی این عالم بزرگوار به‌واسطه نسلی که خود تربیت‌کننده آنها بود به فضل الهی تداوم دارد و در کنار خدمات ارزنده‌ای که داشته است إن‌شاءالله باقیات الصالحات خواهد ماند؛ انفاس قدسیه آن بزرگمرد اخلاق و اخلاص راه نشان کسانی است که بخواهند در مسیر اخلاق قدم بردارند.

اینجانب رحلت آن عالم پارسا و فقیه فقید را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله، مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه شیعه خصوصاً حوزه علمیه بزرگ اصفهان، بیت محترم آن فقیه سعادتمند و همه شاگردان و ارادتمندان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد متعال، غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن مرد اخلاق و فضیلت مسئلت دارم. عاش سعیدا و مات سعیدا.

اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات»

انتهای پیام
captcha