هشدار شورای حکماء المسلمین درباره خطرات الحاد و بی‌دینی
کد خبر: 4118760
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

هشدار شورای حکماء المسلمین درباره خطرات الحاد و بی‌دینی

غرفه شورای حکماء المسلمین در نمایشگاه کتاب قاهره، نشستی را به منظور پاسخگویی به شبهات الحاد و بی‌دینی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الشروق، غرفه شورای حکماء المسلمین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره ششمین نشست فرهنگی خود را با عنوان «دعوت به بی‌دینی و تهدید آن برای بشریت» با حضور عمرو شریف اندیشمند و نویسنده مصری و محمد المهدی، استاد روانپزشکی دانشگاه الازهر برگزار کرد.

در این نشست، عمرو شریف در سخنانی به بررسی تفاوت‌های موجود بین «بی‌دینی» و «الحاد» پرداخته و تصریح کرد که الحاد و بی دینی باعث می‌شود تا بشر انسانیت خود را از دست بدهد.

وی با تأکید بر جایگاه و نقش آموزه‌های دینی، ادعای برخی ملحدان و بی‌دینان که می‌گویند الحاد یا فقدان دین باعث پیشرفت تمدنی در برخی از کشورهای جهان غرب شده است و کشورهای معتقد به دین دچار عقب ماندگی فرهنگی شده‌اند را رد کرد و توضیح داد: کارکرد دین در کنار پیشرفت تمدن، پرداختن به مسائل اساسی است. دین دوگانه جسم و روح را برای انسان روشن می‌کند و مسیر پس از مرگ را به ما نشان دهد. درحالی که اینها چیزهایی است که اندیشه الحادی یا بی‌دینی نمی‌تواند آن را برآورده کند.

محمد المهدی نیز درباره نیاز بشریت به دین سخن گفته و اینکه دین مطالباتی را برآورده می‌کند که اندیشه الحادی و بی‌دینی از انجام آن عاجز است.  

این استاد روانپزشکی خاطرنشان کرد: الحاد و بی‌دینی لزوماً ناشی از دلایل عقیدتی و مذهبی نیست، بلکه اغلب در نتیجه بحران‌های روانی، خانوادگی یا اجتماعی رخ می‌دهد و نیاز به درمان با توجه به علت آن دارد.

انتهای پیام
captcha